Facebook koncem letošního ledna spustil retargeting na vlastní platformě. Zpřístupnil tím tuto službu každému inzerentovi bez nutnosti využití třetí strany, jako tomu bylo doposud. Cílení je ale prozatím umožněno jen inzerentům s větší útratou za reklamu.

Tuto možnost byl měl mít jakýkoli inzerent během první poloviny letošního roku.

Retargeting na Facebooku funguje již od roku 2012 přes sít Facebook Exchange (FBX), kdy bylo nutné využít třetí strany, tedy některou z platforem RTB jako například AdRoll, Triggit nebo Turn. Pro menší inzerenty nebylo takové řešené zcela jednoduché a uživatelsky přívětivé. Krok Facebooku se tedy dal poměrně dlouho očekávat. 

Nyní můžete oslovovat uživatele Facebooku skrze nejrůznější demografická cílení či vlastní publika na základě emailových adres, ID uživatelů Facebooku, případně jejich telefonního čísla.

K používání nového retargetingu stačí využít Facebook Power Editor, umístit měřící pixel na všechny stránky webu, sbírat publika a pak už na ně jen cílit reklamou.

První náznaky zatím ukazují, že by nový retargeting mohl být levnější než využívání FBX sítě. Výsledky nové možnosti inzerce na Facebooku pomocí retargetingu budeme sledovat a jistě se k nim vrátíme podrobněji v nějakém dalším příspěvku na blogu MarketUP.

Zdroj: FB Newsroom, Jonloomer.com, Adroll.com

Foto: výřez z oficiální favicony Facebooku