Ačkoli jsou lidé, kteří mají svůj oblíbený elektronický obchod, na který nedají dopustit a nakupují pouze v něm, existuje mnoho dalších typů spotřebitelského chování.

Na základě analýzy dat, která popisují interakci návštěvníka s webem, je často možné říci, že někteří lidé se do e-shopu vrátí i více než desetkrát (i z různých zdrojů), než nakonec nakoupí. Mezi tím navštěvují i další elektronické obchody, srovnávají, hodnotí a vše pečlivě zvažují. Využívají zbožové srovnávače, čtou uživatelské recenze a diskutují na různých fórech. Pro někoho může být rozhodující cena, ale nejlevnější nabídky zdaleka nemusí být těmi nejvýhodnějšími.

Jednoduché schéma může pomoci přemýšlet o nákupním procesu komplexně a v zajímavých souvislostech. Celý proces (obchodník jej může ovlivnit!) je tak možné rozdělit do šesti základních sekvencí. Některé z nich někdy mohou chybět (v případě impulsivních nákupů apod.). Vidíme však, že vlastní nákup není poslední fází procesu.

Kdy má zákazník největší motiv sdílet své zkušenosti? Pokud bude velmi spokojen nebo naopak velmi nespokojen. Uhodnete, ve kterém z těchto dvou případů je sdílení pravděpodobnější?

Komunikační kanály

Obrázek upraven na základě diagramu z tohoto videa.

Rádi vám pomůžeme upravit strategii v online prostředí tak, abyste byli současným i potenciálním zákazníkům co nejblíže.