Zajímá vás, na jaké reklamy čeští uživatelé klikají na internetu nejvíce? Data ze zprávy gemiusAdMonitor od společnosti Gemius ukazují, že jsou v tomto směru nejatraktivnější reklamy z oblasti financí a obchodu.

Češi klikají nejčastěji na reklamy v oblasti financí, pojištění a makléřství (18,6 %), poměrně často uživatelé klikají také na bannery z kategorie obchod. Třetí oblastí podle počtu kliknutí je oblast auto – moto (12,2 %).

Finance a obchod jsou zároveň odvětvími, která zadávají nejvíce displejových kampaní (17,3 % resp. 14,4 %) a dosahují nejvyššího počtu zobrazení reklamy (27 % resp. 16,2 %). Na třetí příčce se dle počtu impresí umístila v České republice kategorie Cestování (13,6 %).

Studie probíhala kromě ČR na dalších 10 trzích střední a východní Evropy. Data pochází z nástrojů pro správu a monitorování reklamních kampaní gemiusDirectEffect a AdOcean. Jak to vypadá v okolních zemích, se můžete podívat na grafu níže. 

Podíl online kampaní podle odvětví a trhu

Zdroj: gemiusAdMonitor

Foto v perexu: freeimages.com