MarketUP přednášel na VŠE v Praze

Jan Holeček 13. 4. 2016
Marketup
Marketup

Že se MarketUP účastní vzdělávání vysokoškoláků, se stalo již tradicí. První týden v dubnu proběhla přednáška na Vysoké škole ekonomické v Praze pořádaná vysokoškolským klubem Clickit. Ten je v organizování akcí se zaměřením na online marketing velmi aktivní. Přednášku zaměřenou na oblast B2C, a zejména B2B, vedl Managing Partner MarketUP Tomáš Ševčík.

Tomáši, co bylo tématem tvé přednášky?

Přednáška sestávala z 6 případových studií zaměřených na B2C a B2B online marketing. Záměrně jsem ji koncipoval tak, aby studentům zajistila pohled přímo do praxe.

Jak probíhal výběr tématu a následně případových studií?

Vzhledem k tomu, že seminářů a kurzů na základy online marketingu je dostatek, napadlo mě, že prezentace formou případovek by byla zajímavá nadstavba. Navíc publikum, které navštěvuje přednášky pořádané klubem Clickit, se již v online marketingu do určité míry orientuje.

Téma zaujalo i Katku Urbanovou z Clickitu, a tak jsme se dohodli. V rámci jednotlivých studií jsem ukázal, že online marketing může být úspěšný i pro B2B firmy a jak složitá zadání je možné prostřednictvím online marketingu řešit.

Které případové studie si zvolil?

Vybral jsem čtyři případové studie zajímavých značek z B2B oblasti (např. Fanuc, Avnet) a doplnil jsem je o dvě B2C studie se známými značkami (Hamé ad.).

U B2C studií jsem představil jak výkonnostní kampaň, tak kampaň zaměřenou na šíření povědomí o značce, s důrazem na měření cílů u obou typů kampaní.

Na co konkrétně si se zaměřil u B2B studií a proč byla tématem přednášky hlavně tato oblast?

U B2B jsem se soustředil na specifika cílových skupin a způsobu jejich oslovení. Jedná se o obvykle o velmi úzké oborové či příjmové segmenty, často kombinované např. s regionálním cílením. V těchto případech jsou počty oslovených uživatelů výrazně nižší než u široce zaměřených B2C kampaní. Nicméně i takové cílení je v online marketingu možné a může být i efektivní.

U B2B kampaních lze dobře měřit i cíle, ale pokud jde o výpočet návratnosti investic, je to často složitější. V B2B jsou rozhodovací procesy delší a k nákupní aktivitě zákazníka dochází často až po skončení kampaně.  Ilustrovaly to dobře i výsledky dvou případových studií, kdy 50% všech cílů (poptávek) bylo uskutečněno až po skončení kampaně. Poptávkou se teprve spustil akviziční proces. 

Co studenty zajímalo nejvíce?

Čísla. Asi proto, že část publika byla i z agentur. Hodně dotazů bylo na výkonnostní parametry kampaní, ceny kliků a podobně. Měl jsem co dělat, abych byl schopen si čísla kampaní vybavit a reagovat na konkrétní dotazy.

Dále některé účastníky zajímal proces optimalizace kampaní, proces tvorby bannerů, hodinové náročnosti některých prací a mnoho dalších zkušeností z praxe. Přednáška byla extrémně interaktivní a bylo skvělé pozorovat, jak účastníky tento obor baví.

Kolik lidí se dostavilo?

Posluchárna byla prakticky plná, odhadem to mohlo být tak 180 účastníků. Vzhledem k tomu, že se jednalo o večerní přednášku, demonstrovala vysoká účast skutečný zájem studentů o digitální marketing.

Co příště?

S Clickitem budeme i nadále v kontaktu a jsme otevřeni další spolupráci. V následujících dnech se dva moji kolegové účastní Google Online Marketing Challenge (https://www.google.com/onlinechallenge/), kde budou působit v roli mentorů.

Co osobně sis z přednášky odnesl ty?

Že se musím příště lépe naučit ta čísla… :-) Ale vážně. Úplně mě uchvátilo, jak se mladí lidé o tento obor zajímají. Těch otázek bylo skutečně hodně. Samozřejmě mám i dobrý pocit, že můžeme jako firma na školách pomoci vzdělávat studenty v online marketingu, a popularizovat tento obor. 

Odebírat novinky

Přihlašte se k odběru novinek a nic vám neuteče

Váš e-mail

Kliknutím na tlačítko ODESLAT souhlasíte se zpracováním osobních údajů .