Lina je jiná: Spolupráce se Seznamem přinesla zapojení interaktivní hry v kampani

Matouš Soukup 28. 6. 2019
Marketup
Marketup

S naším dlouholetým klientem, společností I.D.C. Praha, a.s., známým pod značkou Sedita, jsme spolupracovali na nové spotřebitelské soutěži. Tentokrát jsme pro oblast contest marketingu zvolili neobvyklé řešení.

Spotřebitelská soutěž v netradičním pojetí

Od poloviny dubna jsme spustili měsíční kampaň o probíhající spotřebitelské soutěži, na kterou byl navázaný také TV spot. Naším hlavním cílem bylo představit soutěž uživatelům, budovat povědomí o značce a motivovat veřejnost k opakovaným nákupům v návaznosti na soutěž.

V čem byla kampaň netradiční? Rozhodli jsme se nepojmout přeskočitelný formát preroll videí jako klasický videospot, ale díky naší spolupráci se Seznamem jsme zpracovali reklamu do formy interaktivní hry.

Klíčovou roli při tvorbě celého projektu sehrál náš kolega Tomáš Cintavý, působící na pozici art directora: „Pro kampaň jsme se s naší copywriterkou Kristýnou Zbíralovou rozhodli využít hru z prostředí vesmíru, čímž jsme chtěli navázat na hlavní výhru. Hra byla koncipována tak, aby se hráč v průběhu hraní dozvěděl jak podmínky soutěže, tak i informace o možných výhrách prostřednictvím vyskakujícího popup okna po sebrání oplatky Lina. Touto zábavnou formou jsme dokázali odkomunikovat soutěž a budovat brand awareness i brand favorability.”

Předání informací o soutěži prostřednictvím hry

Místo pouhého pohledu na reklamu se tak uživatel ocitl v roli veverky, která je pro brand oplatek Lina typická, na palubě vesmírného plavidla. Úkol soutěžících byl jednoduchý, sestřelovat meteority a postupně z vesmírného prostoru sbírat miniatury oplatek Lina. Podle počtu posbíraných oplatek se uživatel dozvídá, jak se do aktuálně probíhající spotřebitelské soutěže zapojit. 

Ptáte se, proč zrovna vesmír? Právě toto prostředí bylo přímo spjato s konceptem celé soutěže a cenami pro výherce. Hlavní výhra představovala cestu a pobyt do Kazachstánu na kosmodrom Bajkonur, kde se dvěma šťastlivcům naskytla možnost sledovat start raketoplánu do vesmíru. 

Marketup

A jaké výsledky kampaň přinesla?

  • Do hry se zapojilo 20 330 unikátních uživatelů.

  • Téměř 8x delší doba strávená s reklamou oproti in-stream bumper spotu. 

  • Výsledky ukázaly 250% nárůst povědomí o proběhlé kampani.

  • Průměrná doba hry byla 47 vteřin.

Na závěr přinášíme i pohled našeho partnera Seznam a.s., pro kterého byla vytvořená kampaň také naprostou novinkou: „Ke kampani pro klienta Lina nás agentura MarketUP přizvala ve fázi konceptu, abychom mohli poradit s výrobou a mechanikou formátu. Po celou dobu procesu jsme úzce spolupracovali, což se projevilo na vysoké kvalitě odvedené práce. Agentura připravila vizuály a podklady, naši grafici vdechli hře život a díky skvělé komunikaci a flexibilnímu přístupu se podařilo vytvořit originální hru, která přinesla výborné výsledky,” říká o spolupráci Michaela Meglová z pozice konzultanta rich médií.

Marketup

I vaše spotřebitelská soutěž může být jedinečná

Líbí se vám naše nápady a způsob zpracování kampaně? Rádi si s vámi popovídáme o možnostech spolupráce na osobní nebo telefonické schůzce. V případě zájmu nás neváhejte kontaktovat prostřednictvím formuláře. 

Odebírat novinky

Přihlašte se k odběru novinek a nic vám neuteče

Váš e-mail

Kliknutím na tlačítko ODESLAT souhlasíte se zpracováním osobních údajů .