Abychom si na chvíli odpočinuli od krizové komunikace, přinášíme vám obsah z jiného soudku. Náš šéf projektového oddělení Martin Peška ve svém komentáři pro Médiář bez obalu pojmenoval problémy, se kterými se profesionálové z online marketingu pravidelně setkávají při tendrech a práci s klienty. Je to velmi upřímná a otevřená zpověď.

Martin si na začátku pokládá jednu zásadní otázku. Pokud jsou pro zadavatele hlavním kritériem ceny agenturních hodin, můžete mu věřit, že chce dělat digitál opravdu poctivě? Že mu jde o výsledky a ne jen o odškrtnutí políčka “dělám online marketing”?

Odpověď je nasnadě. Firmy, které se slepě honí za co nejnižšími náklady, mohou nakonec splakat nad výdělkem. Výsledná práce jim totiž nic moc nepřinese a ještě je může stát dvakrát tolik.

Online marketing a nástrahy internetu

V naší agentuře se zabýváme automatizací, brand safety a klientům plánujeme kampaně výhradně na viditelné imprese. To nejsou jenom buzzwordy, ale postupy, které přinášejí skutečné výsledky. Samozřejmě vždy doložitelné na číslech a přínosu pro klientův byznys. Přesto to stále velká část (nejen) českých firem nebere v potaz.

Jejich reklamy se pak objevují třeba na konspiračních či pornografických webech. Tedy v dost nelichotivém kontextu u obsahu, se kterým svůj produkt 99 % z nich spojovat nechce. Jenže v takovém případě už je často pozdě. Reputace značky byla narušena, produkt zesměšněn.

Jak je to možné, že se to stále děje? To všechno se dozvíte v Martinově článku na Médiáři, který kromě toho odhaluje taky způsoby, jak s takovým přístupem bojovat, a zamýšlí se nad fungováním českých značek na poli online marketingu. Je to inspirativní čtení, tak si ho dejte. Třeba vám taky otevře oči.