Mila je vášnivá. Mila je něžná. Mila je neodolatelná. A její výrobce Sedita je skvělý klient, se kterým jsme se v tomto roce dohodli na jednom opravdu pozoruhodném projektu. Před časem konečně spatřil světlo světa a tak vám o něm můžeme něco říct. Ale popořadě. Jak to všechno začalo?

 

 
 
 
 
 
Zobrazit příspěvek na Instagramu
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Milan: “Tohle bude chtít něco sladkého… 🍫 🍰 🎂” . #milajejenjedna #milasedita #milaamilan

Příspěvek sdílený Mila je jen jedna (@mila_sedita),

Už několik let se podílíme na komunikaci trvanlivého pečiva z portfolia významného potravinářského koncernu I.D.C. Holding. V minulosti jsme se starali o oplatky a sušenky Lina a Rodinné, které se prodávají pod značkou SEDITA. Například pro brand Lina jsme v roce 2017 realizovali úspěšnou kampaň s Ester Ledeckou.

V současnosti stále spravujeme online kampaně a podílíme se na kreativě pro Horalky, kterým jsme v roce 2018 připravili videokampaň v tehdy zcela novém formátu Ad Sequencing s opravdu skvělými výsledky, s níž jsme se umístili mezi finalisty Google Premier Partner Awards v regionu EMEA v roce 2018.

Loni, tedy v roce 2019, pak do naší náruče spadla i Mila. V celé své kráse.

Cíle a čísla

Než se do toho pustíme, podíváme se rovnou na výsledky. Abychom vás nenapínali. Cílem kampaně byl především velký dosah a zvýšení brand awareness oplatek Mila. 

Za měsíc a půl jsme zasáhli 550.000 unikátních uživatelů a naše příspěvky mají přes 1,3 milionu zobrazení.

Vzhledem k tomu, že jde o kampaň na celý rok, očekáváme na konci čísla řádově vyšší. Celý Instagram bude vědět, jak jsou oplatky Mila skvělé a proč okamžitě vyrazit do obchodu na jejich nákup.

Mila je jen jedna

Oplatky Mila zná v Česku a na Slovensku snad každý. Oplatka s mlékem a kakaem v blyštivém obalu si našla cestu do srdcí (a na jazýčky) nejednoho mlsala a stala se tak nedílnou součástí domácích špajzů, že posledních 5 let nepotřebovala žádné velké reklamní kampaně. To se změnilo loni na podzim.

Ačkoli je Mila nejprodávanější oplatkou na trhu, v roce 2019 se s ní v televizi po dlouhé době objevily reklamní spoty. Z těch jsme nejprve připravovali online varianty pro nasazení na sociální sítě a na rok 2020 pak naplánovali opravdu ambiciózní projekt, který měl brandovou komunikaci Mily posunout na úplně jinou úroveň.

Mila nebo Milan?

Zeptali jsme se sami sebe: „Jak dnes komunikují zamilované páry?“

Odpověď najdete v příběhu Mily a Milana na Instagramu. Ano, tipujete správně. Je to naše práce.

Mila a Milan jsou dva mladí lidé, kteří se jednoho lednového podvečera potkali, přeskočila mezi nimi jiskra… a už spolu zůstali. A i když mají každý trochu jiné koníčky a pohled na svět, jedna věc je opravdu spojuje. Tou věcí je záliba v oplatkách Mila.

V rozvíjejícím se příběhu na Instagramu oplatky Mila tak sledujeme jejich partnerský příběh skrze kratičké historky z jejich společného života. Ty zpracováváme formou krátkých SMS zpráv, které si Mila s Milanem vyměňují, a tematických fotek s komentáři.

„Konverzace je zachycená tak, jak je to dnes běžné, a to v podobě textové SMS nebo chatu. Koncept se dá adaptovat na různé situace a je možné ho vyvíjet tak, jak se vyvíjí vztahy Mily a Milana,“ dodává k tomu kreativní ředitel MarketUP Tomáš Cintavý.

Jak to celé dopadne? Zůstanou spolu a vezmou se? Nebo jejich vztah ztroskotá na hádkách o poslední Milu ve spíži? Sledujte Instagram oplatek Mila a dozvíte se to. 😉

Co všechno je za tím

Vypadá to idylicky, ale je za tím spousta práce. Nejprve bylo třeba najít vhodné kandidáty na focení. Nakonec jsme se domluvili s Michalem a Zuzkou, kteří pro nás Milana a Milu hrají naprosto dokonale a na fotkách působí opravdu přirozeně. Nejspíš proto, že tvoří pár i ve skutečném životě.

Co se fotek týče, o ty se postarala naše fotografka, social media specialistka a kreativec všeho druhu Tereza Pánková spolu s art directorem Janem Vackem. Fotilo se nejprve v exteriérech, nicméně s příchodem pandemie koronaviru jsme museli produkci přesunout do interiéru. Na kvalitě fotek to ale nic nezměnilo, jak se můžete sami přesvědčit v aktuálních postech na profilu.

Příběh Mily a Milana sice máme vymyšlený až do konce roku předem, ale jeho rozuzlení známe jen my. A kdoví, jestli ho ještě nezměníme. S pandemií jsme taky nepočítali…

Proč Instagram?

Klient nám zpočátku jako hlavní kanál navrhoval Facebook, ale nakonec jsme se shodli na Instagramu.

“Instagram nám pro navrženou kreativu vyšel jako nejlepší řešení. Ve feedu si můžeme hrát s tzv. šachovnicí, kde střídáme SMS konverzace a fotky Milana a Mily,” vysvětluje Head of Social MarketUP Nicola Vavírková.

Důležitou roli hrálo to, že se na této síti pohybují uživatelé ve věku 18-35 let, na které komunikaci cílíme a jsou zde pokročilejší možnosti interakce s publikem. Facebook dnes navíc plní roli spíše informačního kanálu, zatímco Instagram je více o emocích a zábavě. Přesně o tom koncept Mily a Milana je. 

Tak teď už víte, kdo jsou Mila a Milan a proč se na Instagramu objevil jejich životní příběh. Pokud vás jejich osud zajímá, můžete ho sledovat a držet jim palce. A občas napsat nějaký milý komentář. Jak je známe, určitě to ocení.