Věděli jste, co všechno vám může přinést pokročilý online reporting? Efektivnější investice, totální přehled nad daty, úsporu času a hlavně efektivnější reakce na nečekané situace. To všechno v přehledné a jednoduché formě pochopitelné i pro běžné smrtelníky.

Exporty z reklamních systémů nahradily uhlazené dokumenty ve Wordu a hromada excelovských tabulek. Možná to znáte z vaší firmy a ani u nás tomu nebylo jinak. Proběhly i pokusy postavit si vlastní platformu pro reporting, to se však také ukázalo jako slepá ulička.

Až v roce 2019 jsme objevili dostatečně pokročilé technologie, které nám umožnily efektivně pracovat s daty napříč reklamními kanály a navíc je mít plně pod kontrolou. V dubnu tohoto roku jsme pak představili prvním klientům již třetí verzi Online reportu.

Všechna data na jednom místě

Postavit opravdu efektivní online kampaň není jednoduché. Často je třeba pracovat s různými kanály, taktikami a způsoby cílení. Porovnávání výkonů jednotlivých kanálů se může snadno proměnit ve složitý úkol. 

V MarketUP jsme se proto na tuto část v našem Online reportu zaměřili a pro klienty stavíme reporty, které obsahují informace ze všech částí (nejen) digitálního marketingu.

Řada z našich klientů je silně orientovaná na výkon kampaní a držet PNO (podíl nákladů na obratu) nebo CPA (cenu za akvizici) plně pod kontrolou je pro ně zásadní. To však lze jen tehdy, pokud máte informace ze všech systémů a reklamních platforem.

Dali jsme tedy dohromady data z platforem Google Ads a Seznam Sklik, sociálních sítí, RTB, srovnávačů cen, affiliate programů i data z Google Analytics. Díky tomu my i naši klienti velmi rychle poznáme, kam stojí za to investovat a jaká je návratnost prostředků vynaložených do reklamy.

Víte, za co platíte?

Tím ale nekončíme. Klient od nás očekává, že dosáhneme výsledků stanovených ve schváleném mediaplánu. Naši stratégové už při tvorbě plánu vycházejí z historických dat a stanovují ambiciózní cíle na další období.

Cílem našich zkušených specialistů je pak udělat vše proto, abychom tyto cíle dokázali naplnit (a přeplnit). Z toho důvodu jsme do online reportu zahrnuli přehledné porovnání dosažených výsledků s mediaplánem, který jsme klientovi sestavili před spuštěním kampaní.

Jen málo agentur je v současné době schopno nabídnout takové porovnání den po dni. Tím našim klientům šetříme čas, ale hlavně jsme vůči nim plně transparentní. Náš zákazník má právo se kdykoli podívat, za co si platí a zda výsledky odpovídají předpokladům.

Online report používají naši klienti, ale pomocí stejných dat (ve větším detailu) vyhodnocují kampaně i naši specialisté a projektoví manažeři. Tím, že sdílíme s klienty stejná data, odpadne spousta nesrovnalostí při pravidelných setkáních.

Bezpečné, rychlé a přehledné

V datovém oddělení MarketUP se staráme také o to, aby data byla v co největším bezpečí. To nám umožňují technologie Google Cloud Platform. Do reportů může uživatel vstoupit přes dvoufázové ověření nebo naopak publikovat na intranetu. Vše záleží na domluvě s klientem. Interně máme v MarketUP nastaveny přístupy tak, aby s daty nemohly manipulovat žádné neoprávněné osoby.

Reporty jsou aktualizovány na denní bázi a klient s nimi může jít opravdu hluboko do historie. Běžně se tak dostáváme ke statisícům řádků v databázích. Proto jsme k našim reportům přidali vlastní výpočetní výkon, který umožňuje jeho bleskurychlé načítání. Všechny grafy i tabulky se spoustou výpočtů tak dostaneme na obrazovky prakticky okamžitě.

V posledních měsících jsme pilně pracovali na funkčnosti a vizuální podobě celého Online reportu. Na začátku dubna jsme přišli s novou modulární verzí, která má lépe odrážet marketingové aktivity klientů.

Aktuálně máme k dispozici Performance (Lead/Ecommerce), Mailing a Social Media report. Připravujeme také report pro Brand kampaně. To nám umožní pro každého z našich klientů nakombinovat ten správný mix v reportu, aby měl pod kontrolou všechny důležité kanály marketingové komunikace.  

Okamžitá reakce je klíčová

V současné situaci se ukazuje, jak důležité je včas reagovat na změny na trhu. Klienti, kteří využívají náš Online report, tak byli schopni na výkyvy způsobené spojené s epidemií reagovat rychleji a vycházet z aktuálních dat. Díky tomu se nám společně podařilo alokovat prostředky do správných kampaní, nebo včas zastavit kampaně a obrátit krizi v jejich prospěch.

První zpětné vazby klientů jsou velmi pozitivní a to nás žene ve vývoji reportingu dopředu. Chceme využít to nejlepší co současné technologie nabízí, ale v jasné a lehce uchopitelné formě.

Uvědomujeme si, že na straně klienta často sedí člověk, který potřebuje během 5 minut vyčíst z reportu to nejdůležitější a pochopit hlavní souvislosti. Nemá hodiny na to se prohrabovat stovkami tabulek a grafů. Většinou to není ajťák nebo datový vědec, ale člověk se zájmem o růst své firmy.

 Důvěra a osobní přístup

Každý business je navíc jiný. Proto pracujeme i na tom, abychom každému poskytli relevantní data. Klientovi nejprve představíme první verzi a podle jeho feedbacku následně upravíme do verze druhé, třetí a tak dále, dokud není stoprocentně spokojen s tím, co vidí. 

Díky tomu se nám vždy již v prvních týdnech podaří upravit report tak, aby s ním byl spokojen. Někoho totiž zajímají kliknutí, jiného zase návštěvy. Každý z našich klientů je jiný, proto u nás nenajdete dva stejné reporty.

Online report nebereme jenom jako nástroj pro prezentování výsledků, ale také prostředek pro budování důvěry mezi námi a klientem. A vsadíme si klidně na to, že tak, jak online report pomáhá našim klientům, dokáže pomoci i Vám.

 Pokud byste chtěli vědět víc, stačí se nám ozvat.