Je budoucnost reklamy na sociálních sítích ve virtuální realitě?

Jan Holeček 15. 4. 2016
Marketup
Marketup

Rychlý vývoj nových technologií neustále posouvá dopředu také podobu sociálních sítí. Nejzajímavější novinkou, která se v této oblasti objevila, je vTime. Nová sociální síť pro virtuální realitu umožňuje komunikovat s přáteli na různých místech, kam se v běžném životě většina lidí nedostane.

Síť vTime připomíná ostatní sociální sítě. Nepotřebujete k ní žádné speciální virtuální brýle, stačí vám mobilní telefon, na který si vTime stáhnete přes Google Play. Po přihlášení si můžete jednoduše vyhledat jiné uživatele a požádat je o přátelství.

vTime však přináší také zcela nový rozměr. Octnete se díky ní ve virtuální realitě. Jak vlastně funguje?

Tematizované chatovací prostředí

Chatování s přáteli neprobíhá jako na většině ostatních sociálních sítích psanou formou, ale přímo hlasem. Pro možnost chatovat s přáteli je třeba odeslat žádost pro komunikaci. Po jejím přijetí si můžete vybrat místnost, kde budete konverzovat. 

Chatovací místnosti jsou tematizované. To znamená, že s vašimi přáteli, které ve virtuální realitě reprezentují graficky zpracované postavy, můžete komunikovat na různých místech – na pláži, u ohně, na skalní stěně, v letadle, nebo dokonce i na oběžné dráze, kde kolem vás létají raketoplány. Pocit reality dotahuje k dokonalosti i skvělá 3D zvuková kulisa prostředí.

Prozatím spolu mohou chatovat maximálně 4 osoby.

Marketup

Jedna z chatovacích místností sociální sítě vTime pro virtuální realitu zprostředkuje posezení na skalní stěně.

Možnost vytvoření vlastní postavy

Jaká by to byla virtuální realita bez vlastních avatarů! Neobvyklá sociální síť vTime samozřejmě nabízí možnost vytvoření sebe sama. Na výběr máte různé možnosti barvy pleti, oblečení, účesu apod. Realistické zobrazení postav podtrhuje pohyb těla, úst i očí.

Marketup

Zaletět si s přítelkyní na příjemné posezení do romantické Paříže? Na sociální síti pro virtuální realitu je to jednoduché.

Reklama na způsob product placement?

Podle mnohých marketérů je jen otázkou času, kdy se s postupných rozšířením sociálních sítí pro virtuální realitu objeví zájem firem využívat je pro reklamu.

Ta by mohla fungovat podobně jako product placement. Výrobky, služby, názvy firem a loga značek by společnosti nenásilně umisťovaly do vhodných chatovacích prostředí a na oblečení avatarů, čímž by byly propagovány naprosto přirozenou nenucenou formou, na kterou jsme zvyklí z běžného světa.

Představte si, jak se procházíte po virtuální pláži a povídáte si s kamarádem, který usrkává osvěžující Coca-Colu. Nebo jak chatujete v letadle Českých aerolinií‎, kde vám letuška k pití nabíne Mattoni či Pilsner Urquell. Pravděpodobně byste to považovali stejně jako v reálném prostředí za přirozenou součást života.

Nedávno bylo oficiálně oznámeno, že možnosti využití virtuální reality s důrazem na sociální interakce chystá už i Facebook, který si v tomto směru rozhodně nechce nechat ujet vlak. Jsme tedy velmi zvědaví, co si pro nás Mark Zuckerberk připraví.

Foto: vtime.net

Odebírat novinky

Přihlašte se k odběru novinek a nic vám neuteče

Váš e-mail

Kliknutím na tlačítko ODESLAT souhlasíte se zpracováním osobních údajů .