Velikosti Facebook banneru a profilové fotky

Martin Ambrož - edit 2. 8. 2020
Marketup
Marketup

Pídíte se po tom, jaké jsou aktuální správné rozměry úvodní fotky stránky na Facebooku nebo rozměry pro profilový obrázek? Marketup vám poradí.

Úvodní fotka na pro vaši firemní stránku na Facebooku by měla mít šířku 851 pixelů a výšku 315 pixelů. Menší obrázky se roztáhnou do tohoto rozměru a ztratí tak na kvalitě. Cover fotku nezakrývá profilový obrázek, proto není třeba počítat s prázdným místem v levém dolním rohu, jako tomu bylo dříve. Pokud do úvodní fotky chcete zakomponovat text či logo, nejvhodnějším formátem je pro vás PNG, který zaručí, že nedojde ke snížení kvality. Text zůstane dobře čitelný a logo neztratí na výraznosti.

Tip Marketup: Stále více uživatelů se přihlašuje na FB přes mobilní zařízení. Při zobrazení na mobilu se přitom z úvodní fotografie ukáže pouze 640 px, s čímž je třeba při návrhu kompozice počítat. Není vhodné umisťovat na strany například produkty, které se nevzhledně oříznou nebo dokonce úplně skryjí. 

Profilové obrázky stránek tvoří nejčastěji loga společností. Ne všechna jsou ale pro umístění zde vhodná kvůli čtvercovému formátu. Nutná velikost pro nastavení profilové fotky na Facebooku je 170 x 170 pixelů.

Tip MarketUP: Ne vždy je prosté nahrání loga jako profilové fotky vhodné. Obrázek musí zaujmout totiž také v hledání, kde se zobrazí ve velikosti 50 x 50 pixelů, a ve feedu, kde vašim fanouškům vybíhá ve velikosti pouhých 32 x 32 pixelů. V té už je málokteré logo opravdu zřetelné. Proto je někdy vhodné sáhnout po vašem firemním symbolu. Pokud jej nemáte, měli byste například o nějakém vhodném piktogramu uvažovat.

image: pxhere.com

Odebírat novinky

Přihlašte se k odběru novinek a nic vám neuteče

Váš e-mail

Kliknutím na tlačítko ODESLAT souhlasíte se zpracováním osobních údajů .