Jak na dobrou spolupráci s influencery

Tomáš Vejsada 2. 11. 2017
Marketup
Marketup

Influencer marketing se pomalu ale jistě stává nedílnou součástí marketingových strategií mnoha značek. Zájem o spolupráci s hvězdami sociálních sítí neustále roste. Proč mikroinfluencery v propagaci využívat?

Influencer je vaše pravá ruka při tvorbě brandingu i obsahové strategie. Je to osoba pohybující se na internetu, která vlastní a neustále vyvíjí komunikační kanál a skrze něj oslovuje své čtenáře a sledující. Influencer zpravidla začíná na „zelené louce“ a svůj fanklub si vytváří díky originálnímu obsahu na sociálních sítích. V momentě, kdy má kolem sebe vybudovanou určitou fanouškovskou základnu, která se k jeho obsahu pravidelně vrací, stává se skvělým prostředníkem při propagaci určitých produktů i služeb. Influencer má vlastně podobný vliv jako celebrity. To, co doporučí, pochválí a má kolem sebe, obratem chtějí i ostatní. Na rozdíl od celebrit je ale takový člověk finančně dostupnější, osobnější a spolupráce s ním je jednodušší. 

Proč začít s influencer marketingem?

Pro každou firmu jsou důležité finance. Využívání influencerů patří mezi velmi levné typy marketingu. Přesné částky sdělit nelze, jelikož jsou velice individuální. Nejlevnější spolupráce vás může stát jen výměnu odkazů. Nejčastější jsou spolupráce založené na barteru. Spolu s fanouškovskou základnou influencera také roste jeho cena, v případě hvězdy internetu se můžete dostat na několik desítek tisíc korun za jeden příspěvek. Proto stále více firem volí cestu mikroinfluencerů. 

Jak zapojit influencery do obsahové strategie?

Při volbě příslušné strategie záleží na nastavených parametrech kampaně. Je cílem konverze nebo spíše budování brandu? To by vaše rozhodování mělo ovlivnit nejvíce. Vždy je dobrá kombinace influencer marketingu s další marketingovou strategií. Určitě si pokládáte otázku, zda je zapojení influencera dostatečně rentabilní. Samozřejmě záleží na tom, s kým spolupráci uzavřete. Jestliže ale srovnáme influencer marketing s PPC nebo bannerovou reklamou, tak je o poznání cílenější. Influencer sice osloví podstatně menší skupinu lidí, ale tito lidé jsou daleko více naklonění ke konverzi. Skrze influencer marketing se dá výborně budovat jméno značky a ta se tak dostává do podvědomí lidí. 

Jak vybrat vhodného influencera?

Firma by si při hledání vhodného influencera měla pečlivě prohlédnout práci člověka, se kterým má v plánu spolupracovat. Je důležité vybrat takového blogera, který má k danému produktu nějaký vztah a pracuje se sociálními sítěmi svědomitě. Vždy záleží na přístupu jednotlivého influencera. To potvrzují i slova Instagramerky Terezy Šlancarové Aka Tereza´s Diary: „Můj profil na Instagramu pro mě znamená hodně. Vybudovala jsem ho od píky, a proto si pečlivě vybírám spolupráce. A to tak, že promovaný produkt musí být v souladu s mými zájmy, musím se s ním jako člověk ztotožnit.“

V rámci influencer marketingu jsou stále více oblíbení také mikroinfluenceři, které firmy využívají díky jejich úzké specializaci a oddaným sledujícím. Kolik musí mít followerů? S kým má spolupráce smysl? Nejčastěji se mluví o magické hranici 1000 followerů. Tato slova potvrzuje i sama Tereza: „Moje první nabídka ke spolupráci přišla s první tisícovkou odběratelů a s touto značkou spolupracuji dodnes.“

Jak influencera oslovit?

Pokud firma s influencer marketingem nemá tolik zkušeností, často tápe nad samotným oslovením blogera. Jak blogera kontaktovat? Jak mu psát? Otázek přichází na mysl velké množství. Oslovení blogera většinou přichází prostřednictvím e-mailu. Komunikace probíhá spíše na přátelské bázi. Jednodušeji řečeno, jiný styl psaní zvolíte při mailování řediteli banky a jiný při psaní zprávy blogerovi. Nejdůležitější na celé spolupráci je ale její nastavení. Influencer potřebuje volnost, nechce být nikam tlačený.

Tip: Máte zájem o recenzi produktu od influencera? Nejprve influencerovi poskytněte produkt k vyzkoušení. Bloger tak dostane čas na to, aby se s produktem dostatečně seznámil. Pokud s ním bude spokojený, až následně ho oslovte s napsáním recenze. Nebojte se ani věcné kritiky. Ta může být základem ke zdokonalení produktu.

Firmy se influencerů nemusí bát. Ba právě naopak. Influenceři jsou spojovacím mostem ke generaci mileniálů, potažmo generaci X a Y. Marketing je rychle se vyvíjející obor, a tak pro vás máme jedno doporučení. Výsledky kampaně s přispěním blogerů a influencerů budou lepší, než si myslíte. Nevěříte? Přesvědčte se!

Odebírat novinky

Přihlašte se k odběru novinek a nic vám neuteče

Váš e-mail

Kliknutím na tlačítko ODESLAT souhlasíte se zpracováním osobních údajů .