"Firmy by se měly naučit investovat víc do digitálu," říká nová kreativní ředitelka Hana Gemrotová

Martina Žilková 23. 6. 2017
Marketup
Marketup

MarketUP v květnu přivítal novou posilu. Hana Gemrotová je vůbec první kreativní ředitelka v historii firmy. Jaké to je přesunout se z ATL komunikace do digitálu, jak Hana vidí budoucnost reklamy a jaký potenciál se podle ní skrývá v online videích?

Máš za sebou dlouhou historii přípravy video kampaní pro nejrůznější agentury a brandy. Proč sis ke svému působení vybrala právě video?

Video má největší zásah. Lidé už dneska nečtou. Texty proto mají jen minimální šanci na zapamatování a už i fotky mají v tomto ohledu těžký úděl. Ve videu přitom nejefektivnější cestou předáváme to nejcennější, což je příběh a emoce. To jsou jediné dvě věci, které člověku utkvějí v paměti. Pokud video děláme chytře, hezky a pochopitelně, pak je to nejlepší reklamní formát.

Co tě na tvorbě videí baví nejvíc?

Všechno. Od počátečního trápení se u vymýšlení funkční koncepce až po exekuční část. Zajímavá je hned ta prvotní fáze, kdy se ve spolupráci s klientem tvoří script. Osobně mám ráda, když mám nějakou tvůrčí svobodu, ale samozřejmě klienta zapojujeme do celého procesu. Přeci jen ví sám nejlépe, co od kampaně potřebuje. Nejzábavnější část je pro mě ale asi samotná produkce – natáčení a postprodukce.

Doposud jsi vždy působila v ATL agenturách. Co tě přimělo k tomu přesunout se do digitálu?

Všichni víme, že digitál je budoucnost a že televizní spoty budou mrtvé médium ve velice blízké době. Přesto firmy paradoxně stále investují výrazně vyšší částky do televize. Digitální kampaně se přitom dostanou k mnohem většímu publiku a jsou lépe měřitelné. Vidím to i na sobě. Vůbec třeba nesleduji televizní programy a místo toho mám Netflix a Youtube. A podobně to má spoustu lidí. Je jen otázka času, než si to uvědomí i firmy.

A proč sis vybrala právě MarketUP?

Před MarketUPem jsem byla ve velké nadnárodní agentuře. Pracovala jsem jako Senior Art Director, což znamená, že jsem měla na starosti celé ATL kampaně. Připravovala jsem koncepce, měla na starosti ideamaking, řešila jsem vše od exekuce televizních spotů a vizuálů až po finální podobu kampaně. Pak mě ale oslovila Sára (HR manažerka MarketUPu, pozn.), abych šla pracovat sem. Nebyla jsem tehdy ještě rozhodnutá z původní práce odejít, ale práce v korporátu má ale svoje plusy i mínusy a v té době pro mě zrovna ty mínusy převažovaly. A tak jsem si řekla, proč to nezkusit a šla jsem se do MarketUPu podívat. Během pohovorů jsem ale dospěla k názoru, že je to dobrá volba. Všechno to vlastně přišlo v pravý čas.

Co konkrétně tě k tomu rozhodnutí přimělo?

MarketUP má obrovské analytické schopnosti a digitálnímu prostředí perfektně rozumí. Umí skvěle cílit a dostat sdělení k těm správným lidem. Jediné, co tu zatím chybělo, byla nějaká dlouhodobá strategie a vedení v kreativě. Aby to správně zacílené sdělení mělo na cílovou skupinu ten pravý účinek. A to je teď ta hlavní výzva pro mě. Navíc se mi líbí přístup a celá filozofie firmy. Je to hodně odlišné od korporací, na které jsem byla doposud zvyklá. Lidi tu více kooperují, je tu mnohem uvolněnější atmosféra a procesy jsou flexibilnější.

Jak vypadal tvůj nástup do práce?

Ten první měsíc po mém nástupu byl docela fofr. Hned jsem skočila do přípravy videí na Jahodovou sezónu pro Vitanu. Zjistila jsem, že je to zas něco jiného, než na co jsem byla zvyklá. V porovnání s předchozími projekty, na kterých jsem pracovala v ATL, to byla podstatně nízkorozpočtovější produkce. Jak už jsem řekla, do digitálu jde bohužel mnohem méně peněz než do televizních kampaní. Než se firmy naučí orientovat své kampaně do online prostředí, musíme holt pracovat s nižšími částkami. Nízkorozpočtové projekty s sebou ale nesou vlastně úplně nové výzvy. Člověk musí hodně věcí dělat sám. Kromě vymýšlení příběhů, psaní scriptu a navržení storyboardu pracuje taky přímo na place, což u televizních produkcí většinou zajišťují jiní profesionálové. Tohle pro mě teda byla velká změna, ale musím říct, že mě to baví. Mám ráda, když mám věci pod kontrolou.

Na které ze svých dosavadních video kampaní jsi nejvíc pyšná?

Moje srdcovka mezi spoty, které jsem dělala, byla kampaň na Březňák pro klienta Heineken. To byla opravdu nádherná kampaň, jejíž hlavním sdělením byla pocta otcům. Březňák má totiž claim „Pivo staré školy“ a kampaň byla o tom připomenout tátům, že nám na nich pořád záleží.

Pak jsem si užila také přípravu kampaně pro Staropramen. Reklamy pro pivní průmysl mě baví, protože sama ráda piju pivo. Pivní spoty jsou navíc zábavné samy o sobě a dělají se takřka samy – je to pivo, má to být legrace. Bavilo mě také připravovat spoty pro Unicredit bank a ráda vzpomínám také na svůj starší projekt na EURO 2012 pro Sport.cz.

Lze video použít k propagaci každého brandu nebo se na některé kampaně vyloženě nehodí?

Video se dá použít na jakýkoli brand. Je jedno, jestli to jsou pneumatiky, umělá prsa, roboti nebo vaření. Vždycky potřebuje klient něco říct a video je nejjednodušší a nejefektivnějí způsob, jak to sdělení dostat k lidem.

Máš představu, kam bys chtěla MarketUP dál posunout?

Začít produkovat videa. Víc videí. MarketUP dělal úspěšná videa samozřejmě i dříve, ale zatím jen v omezené míře. Máme hodně silných strategických znalostí, které můžeme při tvorbě videí využít. Myslím, že v tomhle nemáme moc konkurenci. Díky nástrojům, které máme k dispozici, je právě tohle ta nejrozumnější cesta.

Hana Gemrotová

Hana pracuje v MarketUPu na pozici Kreativní ředitelky. Posledních několik let působila na obdobných pozicích v předních reklamních ATL agenturách jako je Young&Rubicam, VCCP, Saatchi & Saatchi a DDB. Její hlavní doména je právě produkce videí.

Odebírat novinky

Přihlašte se k odběru novinek a nic vám neuteče

Váš e-mail

Kliknutím na tlačítko ODESLAT souhlasíte se zpracováním osobních údajů .