Facebook Performance Summit 2014 představil nové trendy při správě oblíbené sociální sítě

Tomáš Ševčík 24. 10. 2014
Marketup
Marketup

Zástupci MarketUP se jako business partneři Facebooku zúčastnili prvního Facebook Performance Summitu, který se konal 15. října na Václavském náměstí v prostorech coworkingového centra WAYRA. Seznámili se tam s nejnovějšími trendy při správě nejoblíbenější sociální sítě a také s novinkami v oblasti nastavení reklam na Facebooku.

Atmosféra byla podle očekávání neformální a velmi příjemná. Na konferenci byly pozvány jak agentury, tak zástupci firem. Úvodní slovo měl Peter Podolinský, Client Partner pro Českou a Slovenskou republiku. Plynule navázal na další blok, ve kterém prezentoval zajímavé trendy a statistické údaje. Zaujaly nás především tyto:

  • 57 % nákupů začíná na jiném terminálu (mobil, tablet, notebook, PC) než na kterém k nákupu dojde (zdroj Comscore)

  • V ČR je na Facebooku aktuálně 4,3 milionů uživatelů

  • 2,6 milionů z nich přistupuje na Facebook nejméně 1x měsíčně a 1,7 mil. uživatelů nejméně 1x denně přes mobil

  • Uživatelé Facebooku kontrolují svůj newsfeed v průměru 14x za den

  • Zacílení na Facebooku má 89% přesnost, zatímco zacílení prostřednictvím jiných reklamních sítí má v průměru přesnost pouze 38 %.

  • Reklamní aktivity na Facebooku mají pozitivní vliv i na výsledky ve vyhledávání

Marketup

Na konferenci byly prezentovány novinky v oblasti nastavení reklam. Některé z nich jsou běžně dostupné, jiné vyžadují propojení API, nebo nejsou zpřístupněné pro ČR. Mezi nejzajímavější novinky patřily například:

  • Víceobrázkové reklamy vhodné např. pro e-shopy

  • Možnost retargetovat uživatele, kteří zhlédli na Facebooku video

  • Reklamy s tlačítkem pro stažení aplikace

  • Možnost cílit na podobná publika

  • Možnost využití technologie Deep Linking, díky které je možné cílit na uživatele stažených aplikací

Dalším zajímavým tématem bylo představení programu PMD – Preffered Marketing Developers. Jedná se o program partnerství s vývojovými firmami, které zajišťují aplikace pro intenzivnější využití dat a funkcionalit Facebooku. Zde vidíte příklad některých aplikací:

  • Make Me Rich – aplikace pro ovládání Facebook kampaní pro výrobce a distributory mobilních aplikací. Umožňuje testování a vyhodnocování velkého množství textů a kreativ.

  • Kenshoo – aplikace pro sledování trendů prodeje jednotlivých produktů

  • ROI Hunter – kombinuje data z Google Analytics a z Facebooku. Využívá se k analytice dat s cílem optimalizace kampaní a sledování úspěšnosti prodeje. Společnost ROI Hunter měla na konferenci vlastní prezentaci, kde svůj produkt představila.

Marketup

V dalším bloku byly prezentovány užitečné informace pro zvýšení efektivity vedení Facebook kampaní. Za zmínku stojí především tyto:

  • Při hodnocení kampaní se neposuzuje pouze nabídnutá cena, ale také Quality Score, které je závislé z velké míry na úspěšnosti a délce trvání kampaně

  • Reklama by se co nejvíce měla blížit formě a tónu běžných organických příspěvků. Pokud se následně objeví ve feedu, je větší pravděpodobnost prokliku.

  • Velmi efektivní je použití dat klienta (emaily, telefony), které má extrémně přesné cílení. Zásah takových kampaní je možné použít prostřednictvím cílení na podobná publika (lookalike audiences)

  • Využití podobných publik může být někdy problematické. V případech, kdy je produkt určen např. pouze pro muže, je třeba kombinovat podobná publika a klasické cílení s vyloučením segmentu „ženy“.

Celá konference byla zajištěna skvěle i po stránce cateringu. Nakrmeny byly tedy vedle mozkových buněk i ty chuťové. Těšíme se na další ročník! Pokud chcete i ve vaší firmě začít využívat reklamu na Facebooku, ale nevíte, jak na to, neváhejte se na nás obrátit s jakýmkoliv dotazem. Společně najdeme správnou strategii pro váš business!

Odebírat novinky

Přihlašte se k odběru novinek a nic vám neuteče

Váš e-mail

Kliknutím na tlačítko ODESLAT souhlasíte se zpracováním osobních údajů .