Na začátku června jsme se zúčastnili konference Google Performance & Branding Summit, kterou pořádá česká pobočka Googlu pro své certifikované a významné partnery. Co přinesla nového?
Na letošní konferenci, pořádané v industriálním prostoru Staré Čistírny v pražské Bubenči, byly prezentovány nejžhavější novinky ze světa brandové a výkonnostní reklamy.
Představitelé Google a některých významných klientů hovořili ve svých přednáškách o trendech ve světě reklamy a sdíleli konkrétní tipy, jak realizovat úspěšné kampaně prostřednictvím nástrojů Google.
Z horkých novinek, které zazněly na konferenci, jsme zaznamenali tyto:
V rámci Gmailu se připravuje zpřístupnění reklamního prostoru pro české inzerenty. To umožní cíleně oslovit uživatele tohoto freemailu, který v ČR registruje více než 1 milión uživatelů.
V Google Adwords se postupně spouštějí nové formáty interaktivních reklam např. s využitím videa a propojení se sociální sítí Google+.
V květnu nově zpřístupněná funkce “optimalizace cílení” v Google Adwords má zajistit zvýšení objemu prokliků při zachování relevantního publika, tedy kvality cílové skupiny.
Google v roce 2013 implementoval více než 1000 změn v systému Google Adwords
Prezentováno bylo mnoho dalších novinek. Google uvedl, že v minulém roce realizoval přes 1000 změn v systému Google Adwords a to vše “za chodu” všech spravovaných kampaní. To je skutečné obdivuhodné. Zároveň tato skutečnost klade vysoké nároky na správce kampaní a reklamní agentury. Pokud chtějí zlepšovat výkonnost kampaní klientů a obstát v konkurenci, musí tyto novinky sledovat, vstřebávat a aplikovat je do nových i existujících kampaní.
4 optimalizační taktiky pro remarketing
Přednáška Honzy Zdarsy představila možnosti optimalizace remarketingových kampaní. Přestože vyžadují intenzivní optimalizaci, je třeba se vyhnout tvorbě příliš mnoha remarketingových publik. Zde jsou hlavní 4 doporučení:
Publika pro remarketing je třeba vybrat tak, aby byla pokud možno co nejvíce homogenní.
Pro různá publika musí být nastavena různá (ale současně relevantní!) sdělení.
Je třeba intenzivně pracovat s cenou za proklik podle pravděpodobnosti konverze
jednotlivých publik, zařízení (mobil, tablet, PC), doby od poslední návštěvy na webu, a mnoha dalších kritérií.
Při nízkém provozu z remarketingu je možné zrušit omezení dané geografickým cílením.
Na přednášce věnované remarketingu zaznělo i téma automatizace kampaní. Tu je vhodné aplikovat zejména na skutečně dobře vyladěné části kampaně. Automatizace může probíhat prostřednictvím nástrojů Adwords nebo prostřednictvím skriptů. Skripty z různých dostupných knihoven je možné využít nejen k automatizaci řízení kampaní, ale například i k jejich diagnostice.
Universal Analytics
Nová verze Google Analytics pojmenovaná Universal Analytics se stala dalším tématem, které prezentovali Peter Hutta a Jiří Brázda.
Universal Analytics umožňují oproti předchozí verzi rozšířené možnosti vyhodnocování online marketingových aktivit. S jejich pomocí lze sledovat uživatele bez ohledu na zařízení, které používají pro práci s internetem (mobil, tablet či PC). Dále lze tento nástroj propojit přímo na CRM systémy a mít tak informace o ROI jednotlivých kampaní v reálném čase. Do Universal Analytics je možné importovat data o offline konverzích a dále s nimi pracovat.
K dalším tématům prezentovaným na konferenci se vrátíme v některém z dalších článků na blogu MarketUP. Můžete se těšit na novinky z videoreklamy, o tom na co si dát pozor při tvorbě landing page a dalších zajímavostech z online světa.