Tereza Winklerová
19. 3. 2023
Přečíst článek
Spolupráce značek s influencery jsou stále častější, ale ne vždy se dodržuje vše, co je potřeba. Konkrétně máme na mysli značkový obsah, který na vás mezi všemi fotkami a videi běžně vyskakuje. V tomto článku se dozvíte, jak vypadá správně označený příspěvek a jak s ním můžete dál pracovat v rámci své strategie.
Pokud jste ještě o značkovém obsahu (anglicky Branded Content) neslyšeli, jde o příspěvky vytvořené a publikované tvůrcem, který za daný výstup dostal od obchodního partnera odměnu (peníze či jiný druh dle domluvy). Právě takový obsah musí být označený, jelikož jde o reklamu.
Jak označovat na Instagramu?
Instagram nabízí tzv. Nástroje pro značkový obsah, díky kterým může tvůrce snadno označit svého obchodního partnera, a to ve statickém příspěvku, klasickém videu, Reels i Stories. Postup je jednoduchý:
1. Nejprve je třeba aktivovat Nástroje pro značkový obsah ze strany tvůrce, aplikace ho celým procesem snadno provede.
TIP: Pokud by byl s nastavením a označováním problém, doporučujeme vždy na začátek textu příspěvku od influencera zařadit hashtag #spoluprace.
2. Označení příspěvku ve feedu se nastavuje před publikací každého z nich, a to v sekci Pokročilá nastavení (Advanced Settings). Stačí kliknout na Přidat štítek placeného partnerství (Add Paid Partnership Label) / Označit obchodního partnera (Tag Business Partner) a vyhledat jeho profil.
3. Obchodní partner může partnerství s daným tvůrcem schválit předem, ale i ve chvíli, kdy se publikuje první příspěvek (přijde vám notifikace). Vše musí být vždy potvrzeno! Do té doby bude u příspěvku pouze Placené partnerství s… (bez profilu partnera).
4. Pokud chcete příspěvek sponzorovat z vaší strany, upozorněte tvůrce, aby před publikací zaklikl možnost podpory příspěvku (Allow Business Partner to Promote).
Označování značkového obsahu je možné i zpětně po publikaci. Obdobně se označuje značkový obsah i v Reels, opět je potřeba rozkliknout Pokročilá nastavení v posledním kroku.
U Stories existuje speciální ikona pro označování značkového obsahu, a to v horní části mezi ostatními funkcemi (button imitující profilovou fotku). Dříve bylo označování schované pod funkcí na přidávání odkazů, ale tato možnost byla postupně odstraněna.
Stejně jako u feedu je třeba povolit sponzoring, jinak vám v Ads Manageru nepůjde dané Stories vybrat.
Než se vůbec Stories publikuje, musí si tvůrce zkontrolovat, že má správně aktivované archivování Stories.
Označovat zpětně můžete i u tohoto formátu, ale jen Stories, která jsou stále aktivní.
VĚDĚLI JSTE, že tato funkce není jen o označování reklamy, ale můžete díky ní přímo v aplikaci sledovat výsledky příspěvků, které tvůrce publikoval?
A co sponzoring?
V případě, že chcete obsah od tvůrce dostat k vlastní cílové skupině, případně celkově rozšířit dosah, můžete k tomu využít reklamu v rámci Ads Manageru. Při jejím nastavování stačí v posledním kroku vybrat Existující příspěvek (Use Existing Post), změnit výběr a zvolit si potřebné výstupy v záložce Partnerský obsah (Partner Content – dříve Branded Content).
TIP: Pokud plánujete sponzorovat videa přímo u tvůrce, je potřeba myslet na hudbu chráněnou autorským právem – Meta může takový obsah zamítnout.
Příspěvek se bude zobrazovat se jménem autora, ale pod ním bude uvedeno „Placené partnerství s…“ (Paid Partnership with…).
Rozhodně je důležité sledovat různá hlášení u jednotlivých příspěvků, která vám Ads Manager může ukazovat – problém s hudbou, formátem, potvrzení apod. V některých případech je totiž nutné, aby nastavenou reklamu schválil samotný tvůrce na základě notifikace v aplikaci Instagramu.
K čemu jsou tedy Nástroje pro značkový obsah dobré?
Díky značkovému obsahu budete mít vždy jistotu, že veškerá komunikace od influencerů ve spojení s vaším brandem je vhodně označená jako reklama. Zároveň získáte bezproblémový přístup ke statistikám a můžete sami sledovat vývoj kampaně. Nastavení není nijak náročné, takže pokud ještě tyto nástroje nepoužíváte, určitě se na ně zaměřte.