Počet uživatelů mobilního internetu stále stoupá. V nastavení PPC kampaní v Google AdWords je nyní proto možné vytvářet kampaně, zaměřené výhradně na smartphony s tlačítkem pro volání. Kampaň jsme vyzkoušeli u klienta Sico.cz.
Jak vypadá kampaň, zaměřená na volání?
V prvním řádku ve vyhledávání se zobrazí nápis Zavolat + telefonní číslo
Vedle inzerátu je tlačítko „volání“, kterým můžete číslo ihned vytočit
Ať kliknete kdekoliv na inzerát, automaticky telefonujete
Postup při tvorbě kampaně na volání
Kampaň na volání lze vytvořit pouze pro vyhledávací síť. Její nastavení je jednoduché. Při založení si v AdWords vybereme typ kampaně „Pouze volání“. Nastavení pak probíhá jako u jakékoliv jiné reklamy ve vyhledávání.
Nejvýznamnější rozdíly jsou v tvorbě inzerátů. Při jejich vytváření je totiž nejprve nutné vyplnit obchodní název společnosti.
Na dalším řádku inzerátu je pak zapotřebí napsat telefonní číslo, které bude vytočeno poté, co uživatel klikne na reklamu. Toto telefonní číslo se zobrazuje jako titulek inzerátu ve výsledcích vyhledávání. Další tři řádky (popisný řádek 1 a 2 a viditelná adresa URL) zůstávají stejné jako v jiných PPC kampaních ve vyhledávání.
Rozdílný je další údaj, který musíte zadat. Jedná se o „ověřovací adresu URL“. Na tomto místě je nutné vepsat URL adresu stránek, kde se nalézá telefonní číslo, které bude vytočeno po kliknutí na inzerát.
Nakonec nesmíme zapomenout na nastavení časového rozvrhu reklam tak, aby se inzeráty zobrazovaly pouze v době, kdy je telefonní linka v provozu.
Zavolání je dražší, než proklik na web
Kampaň jsme vyzkoušeli u klienta Sico.cz, pronajímatele pracovních plošin. Výsledky byly následující:
Reklama se nezobrazovala tak často, jako klasický inzerát na desktopu, protože lidé hledají častěji pracovní plošiny na běžném počítači a méně na mobilních zařízeních
Proklik z reklamy vycházel dráže, než u standardního provedení inzerátů ve vyhledávání
Výhoda tohoto typu inzerce spočívá v tom, že uživatel se přímo spojí telefonicky s inzerentem. Tím se zvyšuje šance na uzavření obchodu než při pouhé návštěvě webu.
Protože tento typ kampaně nedovoluje proklik na web, je vhodná pouze pro některé typy inzerentů a vybraná klíčová slova. Základním předpokladem, který bychom měli brát v úvahu před spuštěním kampaně „pouze volání“ je to, zdali zákazník může udělat námi požadovanou konverzi pomocí telefonního hovoru.
Jako příklad vhodných klientů lze jmenovat například B2B společnosti nebo pojišťovny, banky a cestovní kanceláře. Ty totiž poměrně často prodávají své služby po telefonu.