Nová studie firmy Unruly, která zmapovala roli sociálních sítí v šíření videoobsahu, došla k zajímavým výsledkům. Facebook zodpovídá za 60 % celosvětového sdílení videa, Twitter s pouhými 14 % za ním značně zaostává.
Podívejme se na konkrétní čísla studie, která zanalyzovala globální vzorce sdílení videa napříč jedenácti zeměmi, mezi kterými nechyběly například Spojené státy, Spojené království, Brazílie apod.:
17,9 % internetových uživatelů sdílí video napříč jejich sociálními nástroji více než jednou týdně
Tento výběr uživatelů zajišťuje 83 % veškerého sdílení videa napříč internetem
Facebook generuje nejvíce sdílení s podílem 59,4 %
Twitter zodpovídá za 13.8 %
Podíl Google+ tvoří 9,3 %
Tumblr dělá 5,7 %
Pinterest sdílí 3,9 %
42 % veškerého sdílení se uskuteční do tří dnů od uveřejnění videa
Štěstí, spokojenost a pozitivní pocit je nejúspěšnější spouštěč pro sdílení
Národem s největší mírou zapojení video sdílení je Jižní Korea
Jak tedy můžete vidět, ze studie vyplývá, že celých 83 % veškerého sdíleného videa generuje méně než 18 % uživatelů internetu. Při tvorbě videoobsahu s virálním potenciálem je tedy dobré přemýšlet nejen o cílové skupině, kterou má video zaujmout. Musíme uvažovat také nad tím, jaká skupina zajistí jeho sdílení a viralitu.