Parfumerie SEPHORA, přední maloobchodní řetězec působící v oblasti kosmetiky, v listopadu spustila velkou digitální kampaň zaměřenou na předvánoční prodej zboží ve svých kamenných prodejnách. Tato vánoční kampaň je již osmou kampaní, kterou pro parfumerie SEPHORA realizujeme.
Parfumerie SEPHORA, přední maloobchodní řetězec působící v oblasti kosmetiky, v listopadu spustila velkou digitální kampaň zaměřenou na předvánoční prodej zboží ve svých kamenných prodejnách. Tato vánoční kampaň je již osmou kampaní, kterou pro parfumerie SEPHORA realizujeme.
Digitální aktivační kampaň, která je součástí velké vánoční mediální kampaně a podpory (outdoor, print, digital, TV, kino, rozhlas), je prezentována claimem „GIFT ODYSSEY – NADPOZEMSKY VÝJIMEČNÉ VÁNOCE“. Hlavním motivem aktivační kampaně je vyvolat u zákazníků zájem, aby vánoční dárky pro své blízké přišli nakoupit přímo do kamenných prodejen SEPHORA.
Koncept kampaně definován na společném workshopu s Google
Ještě před samotnou přípravou kampaně zajistil MarketUP pro klienta společný workshop v české pobočce společnosti Google, na kterém se diskutovala digitální strategie SEPHORA a byly představeny jednotlivé online marketingové kanály, jejich účel a konkrétní výhody, které by společnosti SEPHORA přinesly. Na tomto workshopu byl definován i koncept kampaně, který jsme následně společně s Googlem rozpracovali a nabídli klientovi.
Kampaň se tematicky inspiruje Star Wars
Sdělení kampaně vychází z celosvětové koncepce společnosti SEPHORA pro letošní vánoční kampaň, která se tematicky inspiruje Star Wars. Vizuály s vesmírnou tematikou se proto točí okolo dívky letící na rtěnce a dívky stojící na planetě dárků. Veškerá kreativa má za cíl vyvolat emoci a touhu „planetu“ SEPHORA skutečně navštívit.
MarketUP jednotlivé vizuály upravil pro využití na českém trhu a vytvořil další claimy s hravou přesmyčkou „Hvězdné dárky“.
Vánoční vizuály SEPHORY s vesmírným motivem mají ústřední postavu dívky letící na rtěnce či stojící na planetě hvězdných dárků.
YouTube podporuje reklamu na SEPHORU v televizi
Hlavním nosným kanálem kampaně je videoreklama na YouTube. Dynamické video, v němž letí modelka na rtěnce s dárky v ruce a její průlet se střídá s průletem jednotlivých vybraných produktů, vhodně doplňuje současně běžící televizní reklamu a výrazně tak rozšiřuje uživatelský zásah.
„S videi, které si pro jednotlivé kampaně zajišťuje SEPHORA sama, se velmi dobře pracuje. Splňují všechna doporučení, která obvykle dáváme klientům – výrazně zmiňují brand v prvních 5 vteřinách videa, jsou velmi dynamická a svěží,“ chválí podklady od klienta Miroslav Král, Managing Partner MarketUP.
Interaktivní lightboxy
SEPHORA se prezentuje jako odvážná, moderní značka. I z tohoto důvodu byly jedním z reklamních formátů pro kampaň zvoleny tzv. lightboxy, patřící mezi rich media. Ty se zobrazují v obsahové síti Google GDN a dávají příležitost oslovit, pobavit a zaujmout publikum prostřednictvím multimediálních interaktivních formátů. Na rozdíl od bannerů nevedou uživatele po prokliku přímo na web, ale po prokliku či po najetí myší se uživateli přes většinu obrazovky spustí reklamní videospot.
Hvězdné dárky pro něj a Hvězdné dárky pro ni
Vedle již zmíněných rich media formátů je kampaň v GDN doplněna bannery, které tak doplňují důmyslné a celistvé vyprávění „Dárkové odyseje“. Sdělení jednotlivých vizuálů je upraveno vždy pro konkrétní cílovou skupinu (Hvězdné dárky pro něj x Hvězdné dárky pro ni) a bannery jsou umístěny na relevantních webech dle cílové skupiny.
Na uživatele, kteří jsou již v pokročilejší fázi rozhodovacího cyklu, cílí PPC kampaň ve vyhledávání.
Realizační tým
Na aktuální kampani spolupracují Project Manager Michal Vrtiška, specialista na online výkonnostní kampaně Peter Pleško a copywriter & PR Online Specialist Jan Holeček pod vedením Managing Partnera MarketUP Tomáše Ševčíka. V rámci reklamních kampaní MarketUP úzce spolupracuje také se specialisty ze společnosti Google.