Reklamní systém Sklik představil tento měsíc Odkazy, novou funkci pro reklamu ve vyhledávačích. Jedná se v podstatě o obdobu tzv. sitelinks, které můžeme znát například z Google Adwords, tedy odkazy na další stránky webu, kategorie e-shopu nebo firemní profily na sociálních sítích. Ačkoliv se inzerát zvětší o tento odkaz, cena za proklik zůstává stejná jako za kliknutí na standardní inzerát.
Od 8. července 2014 se Sklik Odkazy zobrazují v reklamách ve vyhledávání přibližně 10 % uživatelů. Během následujících měsíců se toto procento začne navyšovat, až v září 2014 dosáhne 100 %. Všichni inzerenti by se tedy na tento krok měli připravit a už teď do svých účtů rozšíření o odkazy vložit.
Pro vkládání platí stejná pravidla jako pro inzeráty v Skliku, tedy zacházejte opatrně s několika velkými písmeny jdoucími po sobě nebo neobvyklými znaky. Doporučujeme do odkazů vkládat UTM parametry, protože Sklik zatím neumožňuje s odkazy pracovat co se týče analytiky.
Pro zobrazení odkazů platí to samé co u AdWords. Nemusí se zobrazit vždy. „Na začátku testu bude nastaveno zobrazení Odkazů u inzerátů poměrně přísně a bude se zobrazovat pouze u vysoce hodnocených inzerátů na TOP pozicích ve vyhledávání na Seznam.cz,“ píše Blog Skliku.
Vysokým hodnocením autoři systému myslí to, že inzerát musí mít dostatečně vysokou zpětnou vazbu od uživatelů v podobě CTR a dostatečnou relevanci s dotazem, který uživatel hledá. Nastavení těchto dvou metrik má být postupně upravováno v závislosti na výsledcích testu.
Samotné nastavení je pak velmi jednoduché a intuitivní. Přesná pravidla jak vytvořit Sklik Odkazy najdete v Nápovědě Skliku.
Sklik Odkazy budeme testovat a už teď jsme zvědaví, zda budou mít nějaký výraznější podíl na CTR inzerátů. V každém případě se díky nim podstatně zvětší celková plocha textové reklamy.
Už vám Sklik Odkazy běží? Podělte se s námi o vaše zkušenosti s Sklik Odkazy níže do komentářů!