Pravidlo 20 % textu na Facebooku je pryč: 4 příklady, jak může vypadat vaše reklama
Pravidlo, které nařizovalo reklamám na Facebooku pokrývat maximálně 20 % plochy textem, už neplatí. Noční můra marketérů a grafiků však nekončí. Dostává novou podobu. Množství textu na obrázku nyní ovlivňuje dosah příspěvku. Připravili jsme pro vás 4 ilustrativní příklady, jak mohou vaše reklamy na Facebooku vypadat!
Kategorie č. 1: Minimum textu, maximální dosah
Ideální variantou je podle Facebooku obrázek s minimem textu. Za minimum je považováno například logo v rohu fotografie. Uživatelům toho sice moc neřeknete, můžete si však být jisti, že nedojde k žádnému omezení dosahu reklamy.
Kategorie č. 2: Hrozí lehké riziko omezení
Ve druhé kategorii už jistotu maximálního dosahu ztrácíte. Pokud však zachováte text v podobných hranicích, jako je vidět na druhém obrázku, omezení by mělo být minimální. Čas ukáže, jak velké nakonec opravdu bude.
Kategorie č. 3: Riziko omezení dosahu se stupňuje
S rostoucím počtem slov se stupňuje také riziko omezení dosahu. Ve střední kategorii už hrozí, že si za zobrazení stejnému počtu uživatelů připlatíte, nebo se musíte smířit s podstatně nižším zásahem uživatelů.
Kategorie č. 4: Hodně textu, minimální dosah
Podle Facebooku uživatele obrázky s velkým množstvím textu vůbec nezajímají. Proto je zobrazuje jen minimu z nich. Této kategorii se proto raději vyhýbejte.
Závěr:
Pokud obrázek v kreativě nestačí a potřebujete uživatelům něco zásadního sdělit slovně, snažte se to dělat stručně. V opačném případě hrozí, že se vaše reklama výrazně prodraží, nedostane se k dostatečnému počtu lidí nebo se nemusí zobrazit vůbec. Ne všechny informace musejí být přímo v obrázku, některé bohatě postačí uvést do postu nad příspěvkem. Pro usnadnění se můžete řídit naším manuálem.