

Minulý týden jsme se zúčastnili obsahově nabité akce pro PPC specialisty. Načerpali jsme novou inspiraci, kterou můžeme aplikovat rovnou v praxi. Kdo vystoupil na pódiu a co jsme si ze setkání odnesli?
Za hranici last-clicku: Adexpres
Jako první nastoupili na scénu kolegové z Adexpresu. Provedli nás dobrodružnou cestou Froda do Hory osudu a popsali, jak mu na jeho cestě pomáhá celé společenstvo. Pokud jste do dnešního dne měli problémy s tím, co ta atribuce vlastně je, tak na skvělém příkladu z Pána prstenů pochopíte základní princip. Zároveň se s námi podělili o to, jak s tímto aspektem pracovali u kampaně pro klienta.
Využívali jeho historických dat, různých atribučních modelů pro plánování strategie, aby vše přetavili přímo do kampaní. Pro jejich efektivnější správu integrovali data do nástroje Google Marketing Platform a využili jeho Data Driven Atribuce pro optimalizaci, která spočívala v manuálním biddingu.
A jak to dopadlo? Za méně peněz, více muziky! Ukázali skvělý příklad toho, že atribuce a změna mindsetu dává smysl.
Celý příběh a výsledky najdete ve videu.
Opomíjené záludnosti v Google Ads: Kofein
Zuzka Kapitánová věnovala svou část nastavením v Google Ads, na která se občas zapomíná. Vysvětlila rozdíl mezi cílením a pozorováním a na co si dávat pozor, když pracujeme s publiky. V druhé polovině popsala úskalí automatického cílení v obsahové síti a zejména jeho nastavení u remarketingu nebo při využívání smart biddingu.
Poslední bod věnovala responzivním reklamám a jejich zobrazování v Gmailu, kde se platí za interakci, tzn. proklik do emailu, nikoliv na web! To může zkreslovat data, takže pokud tento formát ve svých účtech využíváte, zkontrolujte umístění, kde se reklama zobrazuje a zvažte jeho vyloučení. Případně oddělte do jiné sestavy.
Pusťte si záznam přednášky.
Využijte DSA na maximum: Tom Havlík z Googlu
To, že produkty Googlu postupují mílovými kroky kupředu už víme. Ale využíváme je na maximum? Tom nám ukázal, jak se z DSA, které se dříve používaly jako doplněk ke kampaním, stal skvělý stand-alone produkt. Popsal nám jejich výhody, současné možnosti nastavení a best practices při strukturování. Klíčové je samozřejmě to, že musíte mít dobré SEO. O data a zkušenosti se na konci podělil Mall.cz.
Pokud tedy chcete začít testovat, tak vše důležité najdete v záznamu.
PPC is dead, long live SEO aneb Skláři nebudou mít co žrát
Martin Zítek pokračoval na téma DSA a ukázal nám, jak si s nimi poradili v heureka.cz. Popsal nám svůj přístup, rozvedl, jak své kampaně z 99 % zautomatizovali, zlepšili výsledky a PPC specialisté mohli jít do jiného oddělení… :)
Velmi doporučuji zhlédnout celý záznam.
Měření vlivu brandových aktivit: Basta Digital
Zajímavý přístup k brandovým kampaním ukázala Viktoria Kajanovičová z Basta Digital. První case study byla na kampaň pro Volvo, u které si vymysleli fiktivní ROAS, a díky tomu doručili skvělé výsledky v počtu rezervací testovacích jízd. Druhá case study byla pro oční kliniku i-Clinic, u které dosahovali i 100% impression share u vyhledávacích kampaní cílených na konkurenci.
Co se z těchto dat dozvěděli? Více najdete ve videu.
Jak nám zjednoduší práci v Skliku? David Velechovský ze Seznamu
A to nejlepší na konec! David nám představil novou funkci, kterou brzy najdeme ve svých sklikových účtech. DSA kampaně to sice nebudou, ale budeme moct konečně kopírovat kampaně, sestavy a cílení! Hurá, držím Seznamu palce v dalším pokroku.
Vše o jejich plánech najdete ve videu.
Věřím, že si z tohoto setkání každý něco odnesl. Ve mně zarezonovalo téma DSA kampaní, kterým jsem tento týden věnoval větší pozornost a ihned zkusil nasadit u svého klienta podle nově nabytých znalostí. Díky patří nejen všem přednášejícím, ale i Kofeinu, který akci pořádá a spojuje naši komunitu. Společně tak můžeme posouvat obor PPC reklamy ještě dál.