Ještě jste neslyšeli pojem „Chytré obsahové kampaně“ nebo zkratku „SDC“ ? Pokud ne, tak dávejte pozor, protože s touto novinkou přichází Google Adwords. Jde o nový typ kampaně v obsahové síti Google, která umožňuje automatizovat celý proces vytváření a správy bannerových kampaní.
Pokud si chcete ušetřit čas od manuální práce a zlepšit výkon vašich bannerových kampaní, je na čase tento typ kampaní nastavit a spustit. Chytré obsahové kampaně podle Googlu zaznamenávají průměrně 20% nárůst počtu konverzí se stejnou cenou za konverzi (CPA) v porovnání s ostatními kampaněmi v obsahové síti Google.
V čem jsou chytré obsahové kampaně tak chytré?
Chytré obsahové kampaně jsou to právě proto, že umožňují nejen automaticky v několika krocích vytvořit kreativu z vašich podkladů v milionech kombinací, ale také zjednodušit optimalizaci bannerových kampaní a především zlepšit jejich výkon směrem ke konverzím.
Chytré obsahové kampaně využívají díky automatizaci odlišný typ cílení, který umožňuje kombinovat kontextové cílení s cílením podle publika. Automaticky cílí také remarketingem na uživatele, kteří v poslední době navštívili váš web a je u nich pravděpodobnost konverze. K tomu využívá také chytrý bidding založený na cílovém CPA (ceně za konverzi) a optimalizuje ideální frekvenci zobrazení reklamy na jednoho uživatele.
Díky tomuto komplexnímu řešení a využívání prakticky všech dostupných formátů reklamy, dokáže kampaň oslovit zákazníky ve všech fázích nákupního cyklu. Jednoduše řečeno: jde o automaticky optimalizovanou reklamu, která se zobrazí správnému uživateli, ve správný čas a za optimální CPA.
Jedinou podmínkou pro spuštění chytrých obsahových kampaní je používání měření konverzí. Za posledních 30 dní musíte mít nasbíraných nejméně 50 konverzí v obsahové síti nebo 100 konverzí v síti vyhledávací.
Jaké jsou hlavní výhody a nevýhody SDC?
Výhody:
Úspora času – kampaň lze vytvořit za pár minut přímo v rozhraní Adwords, bez spolupráce s grafikem pouze se základními podklady a s kombinací xml feedu.
Automatizace – kampaň se v řádu dnů automaticky optimalizuje a zobrazuje kombinaci reklam s nejlepšími výsledky a nejširším zásahem cílového publika.
Úspora nákladů – kampaň dokáže sama oslovovat zákazníky s nejvyšší pravděpodobností konverze za vámi určenou nabídku.
Nevýhody:
Změna nastavení – kampaň nelze ručně nastavovat dle způsobu zobrazování a nelze ručně měnit strategii nabídek.
Změna cílení – nelze používat ruční cílení ani vyloučení umístění, kampaň sama kombinuje různá cílení a kvůli tomu nevidíme, kde se reklama zobrazuje.
Vzhled kreativy – bannery se pro kampaň vytvoří automaticky v různých responzivních formátech, které se sami přizpůsobují reklamnímu prostoru. Vzhled bannerů tak není plně pod kontrolou.
Jak na tvorbu chytré obsahové reklamy v Google Adwords?
Založte novou kampaň v obsahové síti s požadovaným cílem
Zaškrtněte „Vytvořit chytrou obsahovou kampaň“
Nastavte geografické a jazykové cílení kampaně
Nastavte geografické a jazykové cílení kampaně
Nastavte cílovou CPA a rozpočet kampaně
Nahrajte vlastní podklady nebo proskenujte web (stáhnou se přímo z webu)
Nastavte nadpisy a popisy reklamy
Nastavte viditelnou a cílovou URL
Zvolte si a nahrajte vlastní obrázky
Zvolte si a nahrajte vlastní loga
Na pravé straně vidíte reálný náhled hotové reklamy