Na Facebooku a Instagramu často pořádáme pro naše klienty interaktivní soutěže. Slouží nejen k budování engagementu, ale zároveň umožňují propagovat produkty nenásilnou formou a odměnit stávající zákazníky zajímavými cenami. Přinášíme vám nejúspěšnější soutěže, které jsme v poslední době na sociálních sítích zrealizovali!
1) Obrázková síť si žádá obrázkové soutěže
Pro klienta BONAVITA jsme uspořádali velkou fotosoutěž na Instagramu. Ten je stále oblíbenější především u mladého publika, takže cílová skupina výrobce cereálií se na něm pohybuje. Uživatelé sdílejí na svých instagramových profilech fotky snídaně s cereáliemi BONAVITA. V 10 soutěžních kolech vyhlašujeme 7 vítězů hlavní výhry, kterou je atraktivní balík 20 kg cereálií na celý rok zdarma a dalších 70 vedlejších cen. Pod hashtagem #nepreskakujsnidani už máme více než 200 fotografií a soutěžíme dále.
2) Co byste uvařili ze surovin ve fresh bedýnce?
Pro potravinářskou společnost Vitana jsme uspořádali fotosoutěž o fresh bedýnky. Úkol je jasný. Uživatelé mají do komentářů napsat nápad na recept, který by uvařili ze surovin ve fresh bedýnce. Dobrovolně mohou přiložit také fotografii, která přidá plusové body, a porota na straně pořadatele následně vybere 10 nejlákavějších receptů. Jejich autorům přijde domů fresh bedýnka, plná sezónních surovin. V prvním kole soutěže jsme registrovali přes 50 soutěžních receptů a pokračujeme.
3) Videosoutěže: klasika, která ještě neomrzela
Jedny z nejoblíbenějších soutěží na Facebooku jsou stále videosoutěže. Pořádáme je pro klienty už nějaký ten pátek a uživatele stále baví. Každý si chce zasoutěžit o zajímavou cenu, v případě našeho klienta BONAVITA o 5 dárkových balíčků cereálií. Soutěž, která se šířila jen organicky, vzbudila velký zájem a zahrálo si ji více než 160 uživatelů.
4) Zašlete screen shot a vyhrajte
Velkou oblibu uživatelů si získaly také soutěže ve formátu gif, kde mají uživatelé zachytit gif v určité poloze a sdílet fotografii do komentářů pod příspěvkem. To jsme vyzkoušeli v poslední době například na FB společnosti Hamé, která nabízí jako výhru vstupenky na Světový pohár v biatlonu v Novém Městě na Moravě. Tematicky jsme vytvořili gif s hledím pušky, v němž mají uživatelé zachytit oblíbenou Brazilskou pomazánku od Hamé. Pod soutěžním příspěvkem máme už téměř 700 soutěžních komentářů.
—
Umíte správně zaměřit na cíl? Chytněte ve středu hledí Brazilskou pomazánku, pošlete nám screenshot do komentářů a vyhrajte 6×2 vstupenky na Světový pohár v biatlonu v Novém městě na Moravě! Hrajeme až do 24. 10. 2016 a končíme přesně v 16:00. Vyhrává 5., 10., 15., 20., 25. a 30. odpověď od konce!
5) Cena není vždy nutností. Lidé tipují i bez vidiny výhry
Za všemi předchozími příspěvky se objevovaly zajímavé výhry. Soutěží na Facebooku pořádáme celou řadu, v tomto posledním bodě však chceme ukázat, že uživatele je možné zapojit i bez nabídky atraktivní výhry. Mezi úspěšné příspěvky patří například klasické ankety. Podobnou jsme v poslední době publikovali na Facebooku Horalek od Sedity. Více než 460 lidí nám odpovědělo na anketní otázku bez vidiny jakékoliv výhry. Soutěže a nesoutěžní interaktivní příspěvky je vhodné na FB profilech kombinovat.
TIP na závěr: Pozor na pravidla dle platné legislativy
Každá soutěž na sociálních sítích, kde se hraje o ceny, musí být ošetřena platnými pravidly. Pravidla k veškerým soutěžím připravujeme a publikujeme ideálně na webových stránkách klienta, případně na našem webu či jako poznámku přímo na facebookovém profilu.