Novinky na Facebooku: Profilová videa, 3D kamera a roboti v Messengeru

Jan Holeček 18. 4. 2016
Marketup
Marketup

Facebook na dubnové konferenci F8, kterou každoročně pořádá pro vývojáře, představil žhavé novinky. 360stupňová 3D kamera, profilová videa a řada dalších funkcí zaujaly odborníky i běžné uživatele. Na co se můžete těšit?

Nejnovější verze Messengeru, která má za sebou „tréninkovou“ verzi jako chatovací aplikace, už firmám funguje jako profesionální komunikační medium. Brzy se však Messenger dočká další nové funkce.

Stvořte si vlastní roboty na rozesílání uživatelského obsahu

Facebook se rozhodl firmám zpřístupnit API Messengeru. To znamená, že vývojářům společností po celém světě umožní vytvářet chatovací roboty, kteří mohou mít podle nastavení velkou paletu funkcí – vytváření rezervací, zasílání různých upozornění, informování o stavu dopravy, počasí apod.

Chatovací roboty zatím testuje několik vybraných partnerů Facebooku, například televizní stanice CNN.

Marketup

Vývojáři firem budou mít možnost vytvářet v Messengeru chatovací roboty, kteří mohou informovat např. o sportu, zprávách ze světa, počasí apod.

Nastavte si práva pro vaše videa

Další novinkou na Facebooku je nástroj Rights Manager pro přehlednou správu videí, jejich lepší kontrolu a bezpečnost. V praxi to bude vypadat tak, že si vytvoříte knihovnu videí, která chcete sledovat a chránit před zneužitím.

Nástroj umožňuje i vytvoření pravidel, jak mohou být vaše jednotlivá videa dále šířena. Můžete tak například povolit či zakázat jejich kopírování, mít přehled o tom, kde na Facebooku se jejich kopie nacházejí, kolik mají zhlédnutí atd.

Snadno tak můžete zjistit a nahlásit Facebooku porušení autorských práv nebo naopak povolovat, na jakých cizích účtech může váš obsah zůstat zveřejněn.

Daleko detailnější bude i celkové sledování výkonu videí.

Marketup

Díky Rights Manageru budete mít dokonalý přehled o výkonu vašich videí včetně toho, kdo je od vás kopíruje. 

Facebook vyvinul vlastní 360stupňovou 3D kameru

Facebook Surround 360. To je název unikátní kamery, kterou Facebook nedávno vyvinul. Je schopná pořídit záběry pomocí 17 malých kamer, které má v sobě zabudované.

Této technologie mají využívat především vydavatelé a tvůrci contentu pro sdílení poutavých příběhů, zajímavých míst a zkušeností se svými fanoušky. Ti se budou moci díky Facebook kameře během chvíle ocitnout na zcela jiném místě planety a pozorovat ho ze všech úhlů, jako by na něm skutečně byli.

Marketup

Tvůrci contentu budou moci díky Facebook kameře dodávat svým fanouškům 360stupňová videa. 

Profilová videa namísto fotek

Pokud jde o profilová videa, Facebook je testuje již od konce roku 2015. Tato funkce byla nově rozšířena o nástroj Profile Expression Kit. Uživatelé si nyní mohou profilovou animaci vytvořit pomocí aplikací, které Facebook odkoupil, jako např. MSQRD na vtipné úpravy obličeje.

Tato funkce je zatím dostupná pouze pro mobilní telefony iPhone.

Marketup

Uživatelé iPhonů si již na Facebook mohou dávat profilová videa a okořenit je pomocí aplikací na vložení skvělých efektů.

Foto: facebook.com

Odebírat novinky

Přihlašte se k odběru novinek a nic vám neuteče

Váš e-mail

Kliknutím na tlačítko ODESLAT souhlasíte se zpracováním osobních údajů .