Nečekaná čísla od Googlu: 76 % lidí zamíří po průzkumu na mobilu rovnou do obchodu
Důležitost mobilních telefonů v nákupním procesu je v marketingových kruzích už nějakou dobu diskutovaným tématem. Google však nyní představil překvapivá čísla, ze kterých plyne další jasná zpráva: současné KPI už nemají význam, je třeba změnit měření a pracovat více s odhady.
Role mobilních telefonů v rozhodovacím procesu zákazníka je podle statistik Googlu významnější, než se doposud zdálo.
69 % lidí sáhne po svém mobilním telefonu v prvním momentu potřeby jakéhokoliv nákupu.
Prozkoumávají produkty a služby v okolí a 76 % z nich skutečně navštíví v následujícím dni vyhledanou prodejnu.
Celých 28 % těchto hledání přitom končí reálným nákupem.
Mobily už přitom nejsou důležité jen pro zboží dlouhodobé spotřeby, ale i pro rychloobrátkové zboží.
Cross-device nákupy: Silnější, než bychom čekali
Význam mobilních zařízení můžeme sledovat na příkladech některých firem. Třeba zákazníci obchodu s farmaceutickými výrobky Walgreens, kteří využívají aplikaci, obvykle utratí dle průzkumů 6x více než ti, kteří ji nemají.
Zákazníci obchodního domu Macy´s, používající různé nákupní kanály (včetně mobilu), zase utratí přibližně 8x více než ti, kteří nakupují pouze jedním způsobem. To jsou čísla, která v žádném případě nelze v procesu měření přehlížet.
Nové KPI? Odhady na scénu!
Dosavadní modely měření se v současné době jeví jako zcela nevyhovující a nedokážou zdaleka pojmout nákupy, které jsou vykonávány mezi zařízeními. Proto je nutné je opustit. Marketéři musejí vytvořit nové KPI, které budou počítat právě s využitím různých zařízení.
Toho lze zatím dosáhnout jen překováváním mezer v měření pomocí odhadů. Ač se to může zdát na první pohled nepřesné, většina vedoucích marketérů tomuto trendu věří. Nejpřesnějších výsledků pak lze podle 95 % z nich dosáhnout tak, že KPI budou navázány na vyšší marketingové cíle.
Zdroj: https://www.thinkwithgoogle.com