

Linkbuilding je důležitou součástí SEO. Pokud chcete, aby se vaše webové stránky zobrazovaly ve vyhledávání co nejvýše, rozhodně na něj nesmíte zapomenout. Nevíte, jak na to? MarketUP nabízí v rámci SEO balíčku budování hypertextových odkazů pro zvýšení návštěvnosti webu!
Do linkbuildingu zahrnujeme více jak 55 metod vytváření a získávání odkazů. Tyto metody rozdělujeme podle dvou základních přístupů:
Linkbuilding ve spolupráci s majitelem webu
Linkbuilding bez podpory majitele webu
Podívejte se na výhody a nevýhody každého z nich.
Linkbuilding ve spolupráci s majitelem webu
Tento přístup počítá s tím, že majitel webu bude zveřejňovat své zkušenosti, znalosti a informace. V tomto případě je třeba vždy vytvořit takový vztah s majitelem webu, který umožní tvorbu a zvěřejňování jeho zkušeností, znalostí a unikátních informací. Takovéto informace zajistí přirozené odkazování ostatních vlastníků webových portálů na web klienta.
Specialista na linkbuilding pracuje s dodanými jedinečnými informacemi, které přetransformuje do článku, infografiky nebo jinak publikovatelného poutavého obsahu.
Přístup je náročnější pro linkbuildera, který musí úzce spolupracovat s klientem a vytvořit si s ním pracovní vztah. MarketUP tyto vztahy buduje a proto při linkbuildingu může vycházet z informací získaných například:
Hloubkovým seznámením se znalostí zákazníkova produktu
Znalostí interních firemních procesů
Spoluúčastí na veletrzích
Studiem tištěných materiálů klienta
Hloubkovými rozhovory o službách a produktech, know-how zákazníka
Z obsahu vytvořeného zákazníkem na základě doporučení MarketUP
Z informací v rámci realizace kompletního online marketingu
Znalostí obchodních partnerů
Jedná se o nejefektivnější přístup k linkbuildingu, který přináší největší návštěvnost a to proto, že vyhledávače (Google, Seznam) hodnotí tento obsah jako kvalitnější a lépe jej hodnotí.
Pokud má SEO specialista dostatek informací a podkladů, může například:
Zveřejněnit odborné prezentace na SlideShare
Vytvořit a zveřejnit infografiku prostřednictvím sociálních sítí
Publikovat autorské fotografie na foto webech a foto bankách
Publikovat přínosné články a zprávy
Zveřejnit poptávku na „jobs“ webech
Seznam kompletních možností můžete vidět na obrázku níže.
Linkbuilding bez podpory majitele webu
Tvorba odkazů bez podpory a spolupráce s majitelem webu nabízí velmi málo možností. Jedná se asi o 8 metod, jak odkaz uměle vytvářet. Tento přístup neumožňuje budovat unikátní obsah na webu, který by byl zajímavý pro jiné uživatele. Zároveň ani není možné vytvářet přínosný obsah pro publikování na jiných webech a portálech na internetu. Pro provozovatele webových stránek je tento způsob bez práce, není však skutečně přínosný.
Bez spolupráce s majitelem webu je možné vytvářet linky v rámci linkbuildingu například katalogovými odkazy, komentáři u článků, příspěvky v diskuzích a dalšími způsoby, které vidíte v obrázku pod textem. Takový přístup k linkbuildingu často využívají eshopy a firemní prezentační weby, které nenabízejí unikátní a zajímavý obsah nebo jejichž vlastníci nemají dostatek času pro kooperaci se specialistou.
Výše uvedený seznam linkbuildingových možností není úplný, lze jej rozšířit na více jak 50 možností. Počet metod závisí na míře vytvářeného unikátního obsahu.
MarketUP se vždy snaží navázat s klientem takový vztah a proniknout do předmětu jeho podnikání tak, aby mohl vytvářet unikátní obsah a získávat odkazy přirozenou cestou.