MarketUP vystoupil na konferenci Google Accelerate v Dublinu

Tomáš Ševčík 29. 10. 2015
Marketup
Marketup

Google ČR nás požádal, abychom vystoupili na mezinárodní konferenci v Dublinu uspořádané pro 200+ největších partnerů Google z regionu EMEA. Příběh o úspěšném růstu agentury MarketUP, který je spojen s podporou velkých FMCG výrobců a TV inzerentů při přechodu z tradičních do digitálních médií, sdílel v panelové diskuzi Miroslav Král.

V polovině října se uskutečnila konference Google Accelerate v irském Dublinu určená největším digitálním agenturám – partnerům Google – z regionu EMEA (Evropa, Střední východ, Afrika). Mezi 350 účastníky z 235 agentur byl zastoupen i MarketUP, Managing Partnery Tomášem Ševčíkem a Miroslavem Králem.

MarketUP vystoupil v panelové diskuzi pro 235 největších Google partnerů z EMEA

Naše účast byla zvýrazněna tím, že jsme vystoupili v panelové diskusi. Jejím hlavním cílem bylo ukázat, jak mohou digitální agentury využít potenciálu YouTube pro brandingové a výkonnostní kampaně klientů.

Své zkušenosti z digitálních kampaních inzerentů sdíleli na podiu zástupci dvou agentur – vedle Miroslava Krále z MarketUP i Wouter Schikhof z agentury Knewledge z Belgie. Diskutované oblasti se týkaly videokampaní v mobilních zařízeních, tvorby videoreklam, cen za videoreklamu, zasazení videoreklamy do multikanálových kampaní, bariér pro realizaci videokampaní u inzerentů apod.

Marketup

Konference se zúčastnilo 235 největších Google Partnerů z EMEA.

Marketup

Miroslav Král v živé diskuzi s ostatními účastníky konference.

Během konference jsme obdrželi mnoho pozitivních ohlasů na naše vystoupení, náš příběh účastníky opravdu zaujal. Některé velké agentury z Jižní Afriky, Španělska, Francie a Itálie nás oslovily se zájmem o spolupráci. Záznam z vystoupení můžete zhlédnout na tomto videu.

Video z panelové diskuze v Dublinu.

Marketup

Novinky a aktuální témata pro digitální marketing

Program konference byl nabitý zajímavými informacemi. Prvním prezentujícím byl Shane Nolan, který zdůraznil nutnost uplatňování nového konceptu „Micro-Moments“. Hlavní princip spočívá v tom, že dnes nestačí cílit reklamu jen na správné cílové skupiny, ale je třeba vzít v úvahu i situaci a kontext, ve kterých se lidé nacházejí.  Koncept „Micro-Moments“ označil jako nové bitevní pole pro inzerenty a digitální agentury.

V dnešní době, kdy se překotně vyvíjejí technologie, mění se chování spotřebitelů a změny ve společnosti jsou těžko předvídatelné, můžete růst jen tehdy, pokud váš byznys překročí rychlost těchto změn.

Marketup

Prezentace Shane Nolana patřila mezi ty inspirativní.

Placená reklama ve vyhledávání? Nová slovní spojení

Zaujalo nás též vystoupení Karen Stolbergové, která hovořila o budoucnosti placené reklamy ve vyhledávání. Stejně jako v jiných oblastech online komunikace i u vyhledávání je třeba reagovat na drtivý nástup smartphonů a tabletů. Uživatelé používají vyhledávač Google přímo v „terénu“, kde např.  porovnávají ceny a parametry zboží v kamenných prodejnách a obchodních centrech.

Ve vyhledavači Google výrazně vzrostlo použití některých slovních spojení, ze kterých je jasné, že jsou použita z mobilních zařízení – jedná se např. o slovní spojení: „near me“ [blízko mě]. Uživatelé tak hledají prostřednictvím smartphonů různé provozovny, obchody, restaurace, apod. v souvislosti s jejich polohou.

Doubleclick versus Adwords: Výhody programatické reklamy

Přínosná byla prezentace Marka Barryho, který hovořil o programatické reklamě, tedy o technologiích, prostřednictvím kterých je možné nastavit, optimalizovat a zároveň analyzovat rozsáhlé multikanálové online kampaně.

Podle Marka má platforma Google Doubleclick oproti Google Adwords několik výhod. Mezi ně patří především možnost sledovat celou „nákupní“ cestu uživatele od prvního kliku resp. zhlédnutí reklamy až po konverzi, tedy např. nákup na e-shopu. Další výhodou je možnost nastavit bannerovou reklamu tak, že se bude zobrazovat pouze na viditelných pozicích webových stránek nebo možnost nastavit limity na frekvenci zobrazení bannerové reklamy uživatelům napříč všemi reklamními kanály.

Prostřednictvím Google Doubleclick lze realizovat videokampaně na YouTube, optimalizovat reklamu ve vyhledávání či integrovat reklamu na Facebooku. Pro většinu firem naprosto dostačuje využití Google Adwords. Nicméně velcí inzerenti a velké reklamní a digitální agentury využijí při řízení multikanálových kampaní výhod a robustnosti systému Google Doubleclick.

Marketup

Mark Barry o programatické reklamě a o tom, že v během 5ti let dosáhne v USA více než 80% podílu veškeré displejové reklamy.

Videoobsah je stále na vzestupu

O obrovském potenciálu YouTube hovořila Sarah Byrne. Z čísel nás zaujalo, že téměř 70 % celosvětově přenášených dat bude v roce 2017 zaujímat videoobsah. Sledování videa navíc akceleruje stále větší penetrace smartphonů a tabletů a rostoucí dostupnost rychlého internetu.

Videoreklama na YouTube má velký vliv na povědomí o produktu resp. o značce, což dokládají tzv. Brand Lift studie, které i my pro naše klienty realizujeme.  Reklama v Youtube má ale důležitou roli i při podpoře reklamy ve vyhledávání, neboť lidé sledují videa dříve, než začnou vyhledávat informace ve vyhledávačích. Podle průzkumu Google používá 42 % uživatelů video pro tzv. přednákupní průzkum a 64 % lidí přímo produkty na Youtube vyhledává.

Marketup

Sarah Byrne hovoří o tom, že téměř 70 % celosvětově přenášených dat bude v roce 2017 zaujímat videoobsah.

Inspirativní byla i další vystoupení o inovacích, výběru a motivaci zaměstnanců nebo třeba o dalším rozvoji programu Google Partners. Na závěr konference vystoupil též známý youtuber RIYADH, který popsal, jakým způsobem mohou značky využít youtubery pro reklamu.

Marketup

Mnoho zajímavých informací jsme načerpali i mimo přednášky při neformálních setkáních se zahraničními  agenturami, během večerního networkingu a slavnostní recepce.

Marketup

Děkujeme Googlu za pozvání a těšíme se na další akce v rámci programu Google Partners!

Odebírat novinky

Přihlašte se k odběru novinek a nic vám neuteče

Váš e-mail

Kliknutím na tlačítko ODESLAT souhlasíte se zpracováním osobních údajů .