Konference IAC 2013 přinesla novinky ze světa online reklamy


Jaké jsou nejžhavější novinky z největší konference o internetové reklamě v Česku? RTB, mobilní internet, videoreklama a mnoho dalších. Přinášíme vám přehled těch nejdůležitějších!
RTB – Real-Time Bidding se stal nejsklonovanějším termínem na konferenci
Proč? Jedná se o novou platformu pro realizaci online marketing kampaní. Umožňuje efektivní oslovení konkrétních uživatelů na mnoha webových portálech včetně prémiových (novinky.cz, zpravy.idnes.cz ad.), pokročilou optimalizaci a snížení nákladů. Prvním krokem je obvykle sběr cookies potenciálních zákazníků, na které je potom cíleno konverzní kampaní s obsahem přizpůsobeným zájmům jednotlivých uživatelů.
Využití RTB přináší několikanásobné zvýšení míry konverze a snížení akvizičních nákladů na nového zákazníka či realizovaný prodej
V letošním roce je očekáván v Česku růst o 300 %, např. v USA nebo UK tvoří RTB reklama 20 % všech display reklam
V České republice vedou 3 platformy pro RTB (tzv. DSP neboli Demand Side Platform) – Adform, Google Doubleclick, Sociomantic. První dvě v market UP používáme!

Videoreklama je 2x efektivnější než reklama bez videa
V letošním roce se můžete setkat s tímto novým formátem reklamy zejména na prémiových portálech. Využívá ji např. Mercedes Benz, Johnson & Johnson a další. Jaké jsou její výhody? Přestože její cena je obvykle dvojnásobná, míra prokliku na tento typ reklamy je až 10x vyšší. Vyšší o 5 0% je ale i míra odchodu z cílové stránky, protože reklama přivádí více lidí, které zaujalo video a ne produkt. Výsledkem je 2x vyšší efektivita než u reklamy bez videa.
Uživatelů tabletů je u nás 600.000 a vykazují nejvyšší míru konverze a hodnotu objednávek
Podíl návštěv webů z mobilních zařízení strmě roste. Letos v dubnu překročil 6 %, ale např. u portálů Mladé fronty dosahuje nyní 11 % a do konce roku by se měl přiblížit 20 %.
59 % uživatelů smartphonů, kterých je u nás 1,5 milionu, využívá telefon při výběru zboží, 40 % při nakupování v prodejnách a 22 % již nakoupilo prostřednictvím telefonu online.
Dle Tablet média je v České republice k letošnímu dubnu 600.000 uživatelů tabletů, 82 % z nich má VŠ vzdělání nebo maturitu. Z porovnání nákupů na internetu vyplývá, že uživatelé tabletů vykazují větší míru konverze a vyšší hodnotu objednávek než uživatelé PC nebo smartphonů. Náklady na konverzi jsou tak u tabletů nejnižší. Začátkem roku 2014 přesáhne počet tabletů v Česku 1 milion.
Dle agentury ZenithOptimedia do 2 let dosáhne penetrace tabletů v rozvinutých evropských zemích 45 % a dle agentury Gartner do 4 let převýší jejich počet PC v celosvětovém měřítku.
Optimalizace webů pro mobilní zařízení, tzv. responsive design, se proto stává takřka nepostradatelnou součástí každého nově vzniklého nebo redesignovaného webu.
Prodej na eshopech v Česku má svůj týdenní cyklus
Víte, že v průměru se největší tržby dosahují v eshopech v pondělí? Poté jejich hodnota postupně klesá až do soboty, aby v neděli o něco vzostla a v pondělí opět dosáhla maxima.
Nejvyšší průměrná míra konverze je naproti tomu v úterý a nejnižší v sobotu.
Uvedený cyklus se prakticky kopíruje objemy vyhledávání na internetu, které jsou nejvyšší v pondělí a postupně klesají až do soboty.