Analýza konkurence: Jak zjistíte návštěvnost konkurenčních webů?
Pokud jste administrátorem webových stránek, můžete návštěvnost webu jednoduše změřit pomocí Google Analytics či jiného analytického nástroje. Dá se však zjistit i návštěvnost webu konkurence?
Jistě se vám již mnohokrát stalo, že jste potřebovali zjistit návštěvnost cizích webových stránek, ale nevěděli jste jak.
Důvodů ke zjištění návštěvnosti konkurenčního webu či jiných cizích stránek může být hned několik.
Důvěřuj, ale prověřuj!
Jedním z hlavních důvodů může být zakoupení reklamy. Majitel webu vám s nabídkou propagace na svých stránkách samozřejmě vždy pošle podrobné statistiky, od kterých se odvíjí výsledná cena zakoupeného reklamního prostoru.
Důvody pro zjištění návštěvnosti cizích stránek:
Analýza trhu
Benchmarking s konkurencí
Zakoupení reklamního prostoru
Vložení PR článku
Tvorba linkbuildingových strategií
Navázání partnerství
Platforma SimilarWeb.com
SimilarWeb.com je webová služba, která vám poskytne odhad návštěvnosti cizích stránek. Stačí do něj pouze vložit url adresu webové stránky.
Návštěvnost cizího webu však není to jediné, co SimilarWeb.com dokáže zjistit.
Přinese vám také údaje o zdrojích návštěvnosti, geografickém přehledu návštěvnosti, odkazujících stránkách, sociální aktivitě, klíčových slovech, přes které se lidé na stránku dostávají, nebo třeba i zmínky o cílovém publiku, které danou stránku navštěvuje.
SimilarWeb vám kromě odhadu návštěvnosti cizích stránek poskytne řadu dalších zajímavých údajů.
Platforma MarketingMiner.com
Platforma poskytuje velmi přehledné funkce, ve kterých lze vidět návštěvnost webu z mnoha pohledů. Můžete zde sledovat nejúspěšnější sekce webu nebo návštěvnost subdomén. Stránku využijete na český, slovenský a polský trh. Oblíbenou funkcí je také vyhledávač klíčových slov.
Foto: similarweb.com, marketingminer.com