Nefungují vám tlačítka s výzvou k akci? Vyzkoušejte 6 tipů z portálu Really Good Emails, které vám mohou pomoci zvýšit traffic z newsletteru.
Spočítali jste si někdy, kolik vám denně přiletí do e-mailové schránky newsletterů a novinek? Mohou to být až desítky. Pokud si právě váš newsletter získá pozornost čtenáře, máte téměř vyhráno.
V tu chvíli však musíte udržet čtenářovu pozornost. Jedním z důležitých prvků jsou CTA tlačítka, buttony, konverzní tlačítka. Říkejme jim jakkoliv. Jejich hlavním úkolem je přinutit uživatele k akci. Proto si dnes zodpovíme otázku: Jak má vypadat dokonalé tlačítko s výzvou k akci?
1. Velikost: Držte se zlaté střední cesty
Portál Really Good Emails uvádí, že průměrná výška konverzních tlačítek je 47,9 pixelů. Běžně se pohybuje v rozmezí 47 až 50 pixely. Naopak nejmenší tlačítko s výzvou k akci mělo pouhých 20 pixelů.
Společnost Apple doporučuje na základě svých zkušeností používat nejméně 44 pixelů vysoká tlačítka s výzvou k akci. Domnívá se, že uživatelé na mobilních zařízeních nechtějí klikat na menší obrazce.
Jen tak pro zajímavost, největší CTA tlačítko mělo okolo 115 pixelů, což je opravdu ohromný obrazec, který zabírá velký prostor a může čtenáře ihned odradit.
2. Barva: Modrá vzbuzuje důvěru
Barva CTA tlačítek v 48 % případů korespondovala s barvou loga. Při výběru z jiných barev rozhodně vede modrá. Sama o sobě budí v lidech důvěru, stabilitu a klid. Nikdo naopak nevyužívá hnědnou barvu. Vybrali jsme pro vás 7 nejpoužívanějších barev:
Náš tip: snažte se vždy vybírat takové odstíny barev, které jsou kontrastní a uživatele na první pohled zaujmou. O tom, jak správně zvolit barvu konverzního tlačítka, jsme se již rozepsali v jednom z našich článků na blogu MarketUP. Rozhodně stojí za přečtení.
3. Tvar: Nejoblíbenější je CTA tlačítko se zaoblenými rohy
Nejčastěji se používají 3 základní tvary: klasický obdélníkový tvar, obdélníkový tvar se zaoblenými rohy a obrazec ve tvaru pilulky.
CTA tlačítka v systémech MailChimp a Campaign Monitor jsou zaoblená. Například MailChimp má defaultně nastavenou modrou barvu tlačítka, s výškou 47 pixelů a používá tučné písmo velikosti 20.
4. Copywriting: Vše je postaveno na jednoduchosti
V tomto ohledu je potřeba vhodně prolnout délku a význam sdělení. V průměru obsahují CTA tlačítka 14 znaků. Nejkratší výzvou k akci bylo slovo se 3 znaky „ano“. Naopak nejdelší výzvou k akci jsou dokonce jednoduchá souvětí, která obsahují až 66 slov.
Nejčastějším výrazem je sloveso: „získat“. Možná i vy kolem sebe vnímáte, že se velmi často používá ve spojení s příslovcem „teď“. Tento typ spojení se podle výzkumů používá více než v 10 % případů. Následně jsou využívány i tyto výzvy k akci: do obchodu, číst, prohlédnout, začít, najít a připojit.
5. Umístění: Záleží na struktuře newsletteru
Nejoblíbenějším místem je horní část e-mailu, až 38 % newsletterů má první tlačítko s výzvou k akci téměř pod záhlavím, uprostřed nebo vpravo. Druhým nejoblíbenějším místem je spodní třetina newslettru. V této oblasti se nachází 35 % prvních CTA tlačítek všech e-mailů. Nejméně oblíbené místo je uprostřed, to je 27 % případů.
Výše uvedenými výsledky se samozřejmě můžete orientačně řídit, ale vždy se ohlížejte na vlastní příběh. Na to, co chcete newsletterem oznámit. Záleží vždy na struktuře obsahu.
6. Frekvence: Držte se pravidla dvou
Z amerických výzkumů vyplývá, že průměrný e-mail obsahuje 2,1 CTA tlačítka.
Teď tedy pár zajímavých čísel:
– 56 % všech e-mailů obsahuje 1 CTA,
– 24 % obsahuje 2 CTA a 20 % obsahuje 3 nebo více tlačítek s výzvou k akci,
– maximální počet výzev k akci v e-mailu je 11.
Využili jsme všech 6 tipů a graficky jsme navrhli ideální CTA tlačítko. Jeho výška je 47,9 pixelů, písmo je tučené ve velikosti 20 a takhle vypadá:
Jaké jsou vaše zkušenosti s tvorbou konverzních tlačítek do newsletterů?