

Bouchněte šampaňské, připravte skleničky, marketing si všiml a vymezil jednu důležitou skupinu spotřebitelů – ženy! Ale kdeže, o důležitosti této cílové skupiny se ví už dlouho, jen její specifičnost a modely chování nikdy nebyly brány zcela vážně. Že by tento trend nabíral nové obrátky?
Influencer marketing není rozhodně radno podceňovat, strkat před ním hlavu do písku a už vůbec nemůže být ignorován. Je stále více populárnější a v rámci digitálního světa jedním z nejvyužívanějších marketingových nástrojů. Dalo by říci, že čím více roste vliv a popularita osobností ze všech různých oblastí, tím více vzrůstá i oblíbenost influencer marketingu.
Agentura Bloglovin’, která slouží čtenářům blogů, se rozhodla udělat celkem obsáhlý průzkum influencer marketingu a na paškál si vzala právě ženy. „Malého“ testu se zúčastnilo celkem 22 000 spotřebitelek z celého světa. Těm bylo položeno několik otázek, které se týkaly právě influencerů.
Průzkum se soustředil na tři klíčové oblasti:
Postupy v influencer marketingu
Nejefektivnější využití sociálních sítí
Kupní a brandingová kupní síla
Závěry výzkumu potvrdily, že ženy jsou snadno ovlivnitelné influencery a to nejen při online nákupu.
54 % zákaznic si objednalo produkt, jakmile ho vidělo u někoho z influencerů
45 % zákaznic začalo sledovat značku, jakmile ji viděli propagovat někoho z influencerů
30 % zákaznic začalo sledovat influencera na základě toho, že propaguje jejich oblíbenou značku
9 % zákaznic dokonce bylo ochotno zaplatit za produkt více poté, co viděly, že ho propaguje influencer

Abychom však jen nechválili, je nutno říci, že naopak celých 37 % procent zákaznic uvedlo, že přestalo influencera sledovat, jakmile se jeho příspěvky na propagované zboží objevovaly v příliš vysoké frekvenci. Ne nadarmo se tedy říká, že všeho moc škodí a že méně je někdy více. Navíc podle výzkumů jsou ženy tou skupinou, která se svými poznatky a nespokojeností ráda svěří dalším potencionálním či stávajícím zákazníkům. Ztráta sledujících fanynek potom může být větší, než se na první pohled může zdát.
Influencer marketing slaví u žen úspěch. Náhoda?
To, že je nutné brát ženy jako specifickou skupinu, není nijak zajímavé zjištění, i když se bohužel této skutečnosti nenaučili někteří inzerenti ještě využívat. Zejména na příkladu influencer marketingu je krásně vidět, jakým způsobem se ženským publikem pracovat a docílit toho, aby daný produkt nejen důkladně prozkoumaly, ale i koupily. Je nutné si uvědomit, že ženy disponují čím dál větší nákupní silou. Postupem času získávají důležitější postavení na trhu práce i celkově ve společnosti a to souvisí s větším množstvím peněz, které mohou trhu přinést.