HbbTV: Neokoukaný televizní formát, který funguje

Tomáš Holub 19. 5. 2025
Marketup
Marketup

Hledáte, jak efektivně a inovativně oslovit svou cílovou skupinu, ale všechny běžné mediální formáty už jste vyzkoušeli? Hledáte něco navíc, co posune vaši značku ve vnímání uživatelů a zároveň pomůže doručit požadovaná KPIs?

V rámci našeho repertoáru takový mediální formát máme a dobrou zprávou je, že je cenově dostupný i pro středně velké firmy.

Jedná se o televizní kampaň ve formátu HbbTV. Pokud jste dosud nezařadili televizní reklamu do mediálního mixu kvůli vysokým nákladům, ale uvědomujete si sílu televize, HbbTV je pro vás ideálním řešením.

HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV) rozšiřuje možnosti chytrých televizních zařízení o interaktivní funkce.

Reklama v rámci HbbTV umožňuje divákům zobrazit bannerovou reklamu přímo během televizního vysílání. Po stisknutí červeného tlačítka na dálkovém ovladači je divák přesměrován do aplikace s různými možnostmi:

  • přehrání reklamního spotu

  • zanechání kontaktních údajů

  • prohlížení reklamních letáků

  • zobrazení produktové galerie

  • zobrazení statické kreativy a sdělení

Na základě našich zkušeností s kampaněmi využívajícími HbbTV se podíváme na úspěšnou spolupráci s klientem E.ON, během které jsme vyzkoušeli hlavní typy HbbTV šablon – jak ve spolupráci s TV Nova, tak s Mediaclubem.

Testované formáty:

  • Kvíz s přehráním videospotu

  • Standardní formát Switch-In

  • Rozšířený formát Strip-In

Kvíz s následným přehráním videospotu:

U tohoto formátu byli diváci vyzváni k zodpovězení jednoduché otázky týkající se energií. Každá odpověď byla přiřazena barvě tlačítka na dálkovém ovladači. Po výběru odpovědi se zobrazila informace o snížení cen energií spolu s přehráním videospotu.

Tento formát je ideální, pokud chcete diváka aktivně zapojit již prostřednictvím otázky zobrazené v TV. Otevírá prostor pro kreativitu a vtipné odpovědi.

Hlavní výhodou je vysoká proklikovost a následné vysoké procento zhlédnutí spotu, kde doporučujeme využít 6–10s formát pro plné dokoukání.

Ceníková kvízového formátu je  395 až 400 Kč za CPT dle dodavatele.

Marketup Marketup

Základní bannerový formát Switch-in:

Switch-In je klasický a nejdostupnější formát HbbTV. Zobrazuje banner (300x300 px) v pravém dolním rohu obrazovky s výzvou k prokliknutí červeného tlačítka.

Tento formát je vhodný pro jednoduchá sdělení, která lze efektivně komunikovat i na omezeném prostoru banneru. Díky nižší ceně může být výborným vstupem do HbbTV reklamy, zejména pokud máte lákavou akci, která zvyšuje CTR.

Ceníková formátu Switch-in je 315 až 350 Kč za CPT dle dodavatele.

Marketup

Velký bannerový formát Strip-In

Strip-In je rozšířená varianta Switch-Inu s výrazně větší plochou. Poskytuje větší prostor pro kreativitu a prezentaci hlavního sdělení kampaně.

Formát je doslova nepřehlédnutelný, a proto dosahuje vyššího CTR. Vyšší cena oproti základnímu formátu je však v porovnání s jinými mediatypy se srovnatelnou mírou pozornosti zcela adekvátní.

Ceníková formátu Switch-in je 405 Kč za CPT u poskytovatele Mediaclub.

Marketup

Shrnutí

Pokud hledáte mediální kanály, které vaši značku posunou ve vnímání zákazníků a rozšíří váš mediální mix z čistě digitálního prostoru i do televize, je HbbTV jasnou volbou. Nabízí jednoduchý a přitom hravý způsob, jak oslovit vaši cílovou skupinu za efektivní cenu a stále netradiční formou komunikace. Je důležité si uvědomit, že televizi sleduje v jeden moment více diváků, a cena za zásah se tak snižuje a proto se HbbTV stává vysoce atraktivním a efektivním kanálem. Connected TV formáty dnes obecně patří mezi nejefektivnější mediální nástroje, které mohou zasáhnout více než 50 % domácností.

Odebírat novinky

Přihlašte se k odběru novinek a nic vám neuteče