Google ruší zobrazování autorství ve výsledcích vyhledávání


Zrušení funkce tzv. Google Autorship, která umožňovala zobrazovat ve výsledcích vyhledávání v Googlu společně s odkazem i fotografii autora, oznámil 28. srpna na svém Google+ profilu John Mueller z Google Webmaster Tools.
Dnes se již autorství ve výsledcích vyhledávání v Googlu skutečně nezobrazuje a oficiální potvrzení definitivního zrušení funkce je již i v oficiální nápovědě Google pro webmastery.
S Autorshipem přišel Google v polovině roku 2011. Sliboval si od něj úzké propojení nejen s vlastní sociální sítí Google+, ale také získání užitečných dat do tzv. Author Ranku, jehož cílem je promítnout do výsledků vyhledávání relevanci či kvalitu autora.
Největším lákadlem pro využívání této funkce bylo a z hlediska obohacení výsledků vyhledávání na Googlu o fotografii autora. Podívejte se, jak potom takový výsledek ve vyhledávači vypadal.

John Mueller ve svém příspěvku na Google+ ke zrušení Authorshipu uvedl, že sice tato funkce pomohla jeho týmu získat spoustu užitečné zpětné vazby od webmasterů i uživatelů, přesto v Googlu končí. Hlavním důvodem je podle jeho slov zjištění, že informace o autorství společně s fotografií není pro uživatele tak užitečná, jak původně lidé v Googlu doufali.
Podle jeho slov interní testy prokázaly, že zrušení zobrazování autorství obsahu ve výsledcích vyhledávání nijak nepříznivě neovlivňuje počet kliknutí na odkazy.
Mueller také potvrdil, že Google bude pokračovat v rozšiřování tzv. strukturovaných dat a úryvků, která pomáhají všem vyhledávačům lépe pochopit obsah a kontext stránek webu. Jaká mikrodata Google nadále podporuje a zobrazuje pod výsledky vyhledávání, se můžete podívat zde.
Na závěr zmínil, že uživatelé sociální sítě Google+ uvidí ve výsledcích vyhledávání příspěvky svých přátel a stránek, pokud budou relevantní pro zadaný dotaz.
Využívali jste na svém webu Google Authorship? Jaké jste s ním měli zkušenosti?