Google Agency Day přinesl inspiraci v online marketingu
Jako certifikovaní partneři Google jsme byli pozváni na konferenci Google Agency Day 2014, která se konala 15. října v Národní technické knihovně. Google představil nový program pro partnery, zaujala nás však také řada skvělých přednášek z oblasti online marketingu.
Program zahájila Vanda Wolfová a celým Google Agency Day 2014 prováděl David Špinar, který vedl také zajímavou panelovou diskuzi v závěru dne. Program Google Agency Day se skládal z řady inspirativních přednášek a představil nové trendy v online marketingu.
Klienti v ČR plně nevyužívají možnosti online marketingu
Přednášející upozornili na nevyužitý potenciál online aktivit v České republice. Podíl reklamy v ČR na čistých mediálních výdajích je pouze 30 %, zatímco například ve Velké Británii a USA je více než 50%. Mediální rozpočty inzerentů v Česku nekopírují chování spotřebitelů, kteří tráví stále více času na internetu na úkor televize a dalších médií. Prostor ke zvýšení efektivity reklamy je velký a právě teď je ten správný čas přehodnotit plánované mediální výdaje na rok 2015.
Přesun investic z televize do internetu
Podle nedávného průzkumu společnosti Google sleduje 91% české populace do 35 let videokanál YouTube. V cílové skupině 15-54 let má YouTube zásah 80 %, podobně jako Nova, ČT1 a Prima. Průměrně tráví lidé sledováním YT kanálu 3h 20min týdně, což je srovnatelné s ČT1 nebo Primou.
Už i některé velké firmy, které se dříve zaměřovaly především na TV a jinou offline reklamu, začaly ve spolupráci s Googlem zlepšovat své aktivity v online marketingu. Nechybí mezi nimi Matonni, H&M, Calvin Klein, Coty, Adidas a další. Využívají kombinaci televizní reklamy a YouTube, která přináší snížení nákladů, zlepšení vnímání značky s důrazem na inovaci a premium brand i zvýšení prodejů.
Na co se zaměřit v online marketingu?
Zástupci Google zmínili 2 zajímavé oblasti, na které je se vhodné zaměřit. První z nich je velký nárůst vyhledávacích dotazů přicházejících z z mobilních telefonů. V České republice je každý 6. dotaz ve vyhledávání z mobilního zařízení, proto je na ně třeba cílit speciálními sestavami v reklamě ve vyhledávání.
Online marketing zároveň představuje velký potenciál pro exportéry a to jak z hlediska rozboru příležitostí na jednotlivých zahraničních trzích (dostupné v nástroji Google Global Market Finder), tak i z hlediska oslovení potenciálních zákazníků a partnerů s mnohem nižšími náklady než umožňují tradiční metody, jako je účast na veletrzích, budování vlastního obchodního zastoupení apod. MarketUP má řadu zkušeností s vedením kampaněmi pro exportéry v zahraničí, které mají výborné výsledky.
Program pro partnery nahradil dosavadní programy
Moc se nám líbil nový partnerský program pro certifikované partnery s názvem Google Partners, který nahrazuje všechny dosud fungující programy Google. Jeho výhody představila na konferenci Pavla Grigarová, která má v Googlu ČR tuto oblast na starosti. MarketUP byl jako jeden ze zástupců ČR vybrán pro evropské setkání nejvýznamnějších partnerů Googlu, které se koná v prosinci v evropské centrále Google v Dublinu.