Exkluzivní novinka od Google: Seznamte se s Micro-Moments

Eva Řeháková 23. 9. 2015
Marketup
Marketup

Pokažená žehlička, rozbitý automobil nebo nečekaná změna počasí. I to jsou situace, ve kterých se uživatelé obracejí ke svému mobilnímu telefonu. Mikromomenty doprovázejí zákazníka po celou dobu rozhodovacího procesu a firmy se musejí naučit, jak ho v těchto situacích oslovit.

Koncept „Micro-Moments“ a chytré mobilní telefony

Svůj telefon kontrolujeme podle Google každých 7,5 minut, tedy zhruba 150krát denně. 82 % uživatelů se obrací na svůj smartphone v obchodě, než udělají nákupní rozhodnutí. Mobilní telefony roztříštily zákaznickou cestu k nákupu do stovek aktuálních momentů, z nichž každý je kritickou příležitostí pro značky formovat jejich nákupní rozhodnutí. Google nazval tyto okamžiky „Micro-Moments“.

  • Smartphony umožňují uživateli reagovat na jakýkoliv impuls kdykoliv. Lidé se obracejí ke svému telefonu vždy, když se chtějí něco naučit, najít nebo koupit.

  • Při řešení aktuálních potřeb jsou očekávání jedinců vysoká a trpělivost nízká. Kvalita, relevance a užitečnost marketingu mají proto větší význam, než kdy dříve.

  • Preference a nákupy jsou formovány v těchto mikromomentech. V konečném výsledku proto vyhrají značky, které dělají nejlepší práci v oslovování lidí v daných okamžicích.

Krátké video od Google ilustruje na konkrétních příkladech „Micro-Moments” u spotřebitelů.

Jak oslovit zákazníka v pravou chvíli?

Abyste zasáhli vašeho klienta v mikromomentech, dodržujte následující postup:

1. Vytvořte si momentovou mapu

Jako první identifikujte sadu okamžiků, ve kterých chcete vyhrát nad konkurencí. Prověřte všechny fáze spotřebitelské cesty k mapování momentů, kdy lidé hledají inspiraci, chtějí zjistit více o vašich produktech, udělat rychlý nákup nebo cokoliv mezi tím.

2. Vžijte se do kůže spotřebitele

Abyste na zákazníka opravdu zapůsobili, musíte se s ním ztotožnit. Čím můžete usnadnit jeho situaci? Jak urychlit nákup? Jaký obsah je pro něj momentálně užitečný? To vše vám pomůže zvítězit nad konkurencí.

3. Buďte lokální

Dejte lidem vědět, že produkty, po kterých touží, jsou skladem v jejich okolí. Poskytněte jim také informaci o tom, kdy je mohou ve vašem obchodě vyzvednout.

4. Usnadněte cestu přes různé kanály

Lidé jsou zvyklí volně přecházet nejen mezi obrazovkami, ale také mezi jednotlivými kanály. Buďte tedy všude tam, kde vás zákazník může hledat, a tento proces se mu snažte co nejvíce usnadnit.

5. Měřte a dělejte odhady

Stejně jako v celém digitálním marketingu, také u mikromomentů je velice důležité měření. Mějte proto vše co nejlépe změřené. I když návratnost některých okamžiků nemusí být měřitelná přímo, trénujte svůj tým k tomu, aby byl schopen dělat věrohodné odhady. Nic vám nesmí propadnout trhlinami.

Zdroj: https://www.thinkwithgoogle.com/micromoments/

Odebírat novinky

Přihlašte se k odběru novinek a nic vám neuteče

Váš e-mail

Kliknutím na tlačítko ODESLAT souhlasíte se zpracováním osobních údajů .