Téměř před rokem se Google rozhodl k automatickému filtru zpráv v Gmailu. Tříděním doručené pošty se v současnosti zabývá také Seznam.cz.
„Lhal bych, kdybych řekl, že se tím nezabýváme,“ prozradil na II. E-mailing konferenci, která se konala v úterý 13. května v Praze product manager David Finger.
Snahou Googlu bylo v rámci loňského redesignu Gmailu pomoci uživatelům od přehlcení informacemi ušetřit jim čas. Zavedl proto záložky, do kterých je automaticky tříděna došlá pošta. Doručenou poštu rozdělil do záložky Primární, Sociální sítě, Promo akce, Aktualizace a Fóra. Newslettery s obchodními nabídkami zasílané právě na Gmail tak dost často skončí v záložce Promo akce a uživatel se k nim nemusí dostat hned, pokud vůbec.
Jak jsme již radili prostřednictvím jednoho z našich pravidelných pondělních tipů na Facebooku MarketUP, neměli byste proto více než kdy jindy podcenit předmět (v podstatě název e-mailu, který uživatel vidí hned jako první) svých newsletterů. V případě Gmailu je vhodné vyzvat vhodnou formou příjemce vašich sdělení, aby si přetáhli newsletter na kartu Primární.
V případě e-mailu od Seznam.cz byste měli mít na paměti, že typický uživatel navštěvuje svou schránku jednou za tři až čtyři dny. Zaplněný e-mail vašimi newslettery ho zřejmě v takovém případě nenadchne a jistě valná část skončí v koši.
Pokročilé mailingové nástroje dnes umožní zaslat uživateli newsletter na základě dat o tom, kdy si přečetl váš předchozí newsletter. Tím se zákazníkovi můžete dostat více na oči a zvýšíte pravděpodobnost, že se přihlásí do schránky a váš newsletter bude mít na očích jako jeden z prvních.
Velmi důležitým faktem, který je nutné mít na paměti při rozesílce newsletterů, je, že 70 % všech zaslaných e-mailů na schránky od Seznam.cz tvoří právě newslettery. To odpovídá množství 35 milionů newsletterů denně.
Pokud potřebujete poradit, jak vybrat vhodný nástroj pro rozesílku vašich newsletterů, nebo jak uživatele v jejich schránkách zaujmout, neváhejte nás kontaktovat.