

Online výzkum vám může poskytnout užitečný pohled na chování a rozhodování vašich zákazníků. Stále častěji začínají firmy využívat dotazování prostřednictvím internetu, které je velmi rychlé, pružné a zároveň šetří náklady.
Online výzkumy jsou často využívány k oslovování vlastní databáze respondentů (předchozí zákazníci apod.) Je proto dobré, koncipovat dotazníky časově i obsahově nenáročnou formou. Ideální otázky jsou jednoznačné a nesugestivní. Lze na ně odpovědět ANO či NE nebo vybrat z jedné či více odpovědí, popřípadě bodovým ohodnocením předem definovaných variant.
Pro online dotazování existuje celá řada nástrojů. Mezi nejoblíbenější a nejzajímavější nástroje pro online výzkum patří například Wufoo, SurveyGizmo, Zoomerang, SurveyMonkey a v neposlední řadě také služba Google Forms, která najde uplatnění především v akademické či neziskové sféře. Z českých nástrojů lze zmínit například Vyplň to.
Rozhodnete-li se pro úspornější a minimalističtější variantu online výzkumu a ujmete se ho sami, využijte některý z online nástrojů pro internetové dotazování. Většina těchto internetových služeb je zdarma, což s sebou nese jistá omezení, především v intenzitě a kvantitě využívání. Za poměrně malou částku, která se pohybuje v rozmezí desítek až stovek dolarů, však můžete maximálně využít potenciál těchto webových aplikací, včetně všech jejich analytických funkcí.
U složitějších šetření je lepší svěřit se do péče agentury, která poskytuje služby v oblasti marketingových a mediálních výzkumů. Tato varianta je sice nákladnější, ale nese s sebou značný nárůst na kvalitě. Výběr vhodné agentury rozhodně nezanedbejte a věnujte mu dostatek času.
Máte-li pochybnosti nebo potřebujete v tomto ohledu poradit, obraťte se s důvěrou na nás. Managing Partners společnosti market UP Miroslav Král a Tomáš Ševčík mají bohaté zkušenosti s mnoha výzkumy na profesionální úrovni jak pro B2B, tak i B2C.