Časté změny v prostředí Google Analytics nejsou nic neobvyklého. Co si pro nás Google připravil tentokrát?
Než se dostaneme ke konkrétním změnám, je třeba si říci, že se ani tak nejedná o nové data, které Analytics nabízejí. Jde především o nové chytřejší pohledy na samotná data. Správce má tak větší přehled a perspektivu, co se doopravdy na jeho webu děje.
1. Frekvence, aktuálnost a zapojení
Nový přehled Frekvence a aktuálnost zobrazuje vztah mezi počtem návštěvníků a počtem prohlédnutých stránek.
2. Přehled akvizic (kanály a veškerá návštěvnost)
Tou nejzásadnější změnou je přehled akvizic, který nahrazuje přehled zdrojů návštěvnosti. Změnu zaznamenáme především v praktickém grafickém zpracování, které umožnuje rychlý přehled o výkonnosti jednotlivých kanálu, zdrojů či médií.
3. Analýza nákladů
Asi každý, kdo investoval určitý obnost do marketingu, chtěl mít přehled nad tím, kolik do toho vložil a kolik dostal zpátky. Přesně to umožnuje nová funkcionalita Analytics, která je však prozatím v beta verzi. Přehled Analýza nákladů zachycuje návštěvnost, náklady a tržby pro jednotlitvé placené kanály. Automaticky vypočítává marži, RPC (Revenue Per Click) a návratnost investice.
4. Optimalizace pro vyhledávače
Google Analytics nově umožňuje projení s Google Webmaster Tools. Tímto propojením především získáte přehled nad tím, kolikrát a na jaká klíčová slova se vaše stránka zobrazila ve výsledcích vyhledávání (včetně průměrných pozic daných klíčových slov), a to vše přímo v Google Analytics.