Co nového odhalil Google na Agency Day?
29. ledna 2018 jsme se zúčastnili Google Agency Day, každoroční výroční konference pro certifikované Google partnery. Z akce jsme si odnesli kromě mnoha zajímavých informací také skvělou zprávu, že MarketUP se opět stává klíčovým Google partnerem, nyní pro rok 2018.
Už potřetí jsme obhájili titul klíčového Google partnera
Na Google Agency Day se každoročně vyhlašují nejúspěšnější agentury, které od Googlu získávají speciální podporu. Ze všech Google Premier partnerů je těchto klíčových partnerů pouze 15 a nás těší, že jsme opět mezi nimi. Pro naše klienty to znamená přístup k maximální podpoře od Googlu, možnost využívat výzkum Brandlift pro YouTube kampaně, zpřístupnění mnoha oborových analýz a dalších spoustu výhod.
Novinky, které zazněly
Kromě jmenování nejvýznamnějších Google partnerů zazněla také celá řada zajímavých informací, které jsou pro budoucí digitální strategie firem důležité. Pojďme si shrnout ty nejdůležitější:
Rychlost mobilních webů
Podíl návštěv z mobilů se u webů v ČR blíží již 50%. Zásadní roli obchodní úspěšnosti webu pro mobilní zařízení je rychlost načítání webové stránky, která by neměla překročit magickou hranici. Podle Googlu je to maximálně 6 sekund, což splňuje pouhých 39 % klientů zúčastněných agentur. Zde se tedy skrývá velký potenciáů pro zlepšení. Více na téma rychlost načítání mobilních webů jsme pro vás sepsali již dříve.
Youtube v ČR předběhl televizi: Potenciál online videa
Už dlouho se čekalo na to, kdy sledovanost online videí předběhne televizi. A vypadá to, že tato doba právě nastala. Měsíčně sleduje YouTube 90 % české populace ve věku 16 – 44 let, což je víc, než u většiny českých televizí. Pouze televize Nova se zatím drží výš než YouTube. Zároveň již více než 50% videí na YouTube je zhlédnuto na mobilu a nejrychleji rostoucím zařízením je SMART televize, která roste meziročně o 100% a 10% všech YouTube videí je zhlédnuto právě na ní. Takže TV reklama se doslova přesouvá na YouTube i na obrazovkách TV v obývacích pokojích.
Na obrázku níže si můžete prohlédnout, kolik procent lidí přesně v dané věkové kategorii sleduje online videa.
Trendy ve sledování obsahu na YouTube
A když už jsme u sledování online videí, obrázek níže odhaluje, jaká témata ve sledovanosti v ČR dominují.
Čeští uživatelé YouTube tvoří 67 % populace a na síti tráví průměrně 106 minut týdně. To dává dohromady téměř 2 miliony zhlédnutých videí měsíčně.
Používání YouTube reklamních formátů
Pro různé účely se hodí odlišné reklamní formáty. Google na eventu odhalil, jaké formáty budou na YouTube brzy k dispozici a jak je používat, aby vám vynesly maximum užitku. Naši projektoví manažeři vám rádi v tomto směru poradí.
Propojení signálů od uživatelů pro lepší cílení reklamy
Z chování uživatelů na internetu si můžeme leccos odhadnout. Nově Google umožňuje propojit signály z různých Google platforem, které mohou odhalit uživatelovu nákupní cestu a tak jej oslovit právě v době, kdy daný výrobek či službu hodlá zakoupit.
Export na zahraniční trh
Aplikace Google Market Finder, kterou máme jako klíčový partner k dispozici, vám poradí, jak nejlépe exportovat na zahraniční trhy. Pokud máte o tuto službu zájem, obraťte se na naše projektové manažery.
Nejvyhledávanější produkty na evropském trhu
Pro výběr exportního potenciálu je dobré vědět, jaké zboží je pro export nejatraktivnější. Z hlediska vyhledávanosti produktů na trhu dominuje zejména oblečení a mobily, což může být zajímavé zjištění pro prodejce.
Akce Google Agency Day se kromě partnerů Googlu a ředitelky Google pro trhy CZ/SK/HU Tanii le Moigne zúčastnili také významní klienti Google. Mezi speakery se objevili například zástupce vedení MALL Group, majitel Footshopu či mediální ředitel ČSOB.