Chcete, aby váš obsah prodával? Proveďte zákazníky Content Funnelem
Jak tvořit úspěšný content, který zasáhne zákazníky v různých fázích nákupního procesu? Marketingové úsilí pomáhá znásobit takzvaný Content Marketing Funnel. Jak vlastně funguje a jaký obsah tvořit v jeho jednotlivých částech?
Content Marketing Funnel má stejně jako ostatní marketingové trychtýře za úkol provést zákazníky nákupním procesem. Pojďme si stručně představit jeho tři části:
Na vrcholu funnelu čili trychtýře se snažíme zaujmout co nejširší publikum a dostat naši značku do povědomí.
Ve střední části chceme získat lead, tedy kontakt na potenciálního zákazníka, a navázat s ním díky tomu užší kontakt. Prohlubujeme důvěru v naši značku.
Poslední fáze už je pak čistě konverzní. Chceme osloveného člověka popostrčit k nákupu.
Pro všechny fáze existují různé typy contentu, který můžeme vytvářet. Jaké to jsou?
1. FÁZE: Budujte komunitu. Buďte vidět
Úkol první fáze je tedy jasný. Je třeba obeznámit lidi s vaším brandem. Zodpovědět dotazy, které by je mohly zajímat. Informovat. Edukovat. Ale také pobavit.
Nabídněte vašim potenciálním zákazníkům informace a vhledy do témat, souvisejících s vaším produktem či službou. Zaměřte se například na určitý lifestyle a vytvořte kolem něj komunitu. Reprezentujte hodnoty, benefity a styl brandu. Následně nechte lidi, aby se s vaší značkou ztotožnili.
Jaký content tvořit v TOFU fázi?
Texty na blog – edukační, zábavné
„Jak na to“ články a infografika
Videa na YouTube i blog
Obsah pro SEO
Obsah pro sociální sítě
ZÁSADA 1: Snažíte se oslovit co největší množství lidí. Obsah pro první fázi by měl být zcela zdarma a velice snadno dostupný.
V příštím newsletteru vám představíme konkrétní ukázky obsahu pro první fázi!
2. FÁZE: Vytvořte v zákaznících pocit jedinečnosti
Střed funnelu je známý jako fáze rozhodování. Cílem je zasáhnout zákazníky s relevantními a cílenými informacemi, které hledají, ale také dostat do povědomí značku jako řešení jejich potřeb.
Zde máte za úkol vytvořit story. Vyprávějte potenciálním zákazníkům příběh vaší značky. Seznamte je s jejími hodnotami. Vysvětlete, proč je vaše řešení právě pro ně tím nejlepším. Získejte kontakt na zákazníka a upevněte vzájemný vztah lépe cíleným obsahem.
Jaký content tvořit v MOFU fázi?
Testimonialy – reference zákazníků
Case studies – případové studie
E-booky s hodnotnými informacemi
Tipy, rady a konkrétní návody
Newslettery
Webináře, konference
FAQ a uživateli generovaný content
ZÁSADA 2: Nabídněte tento content zdarma, ale s podmínkou. Tedy pouze lidem, kteří projevili zájem například registrací k newsletteru. Snažte se podpořit v nich pocit jedinečnosti. Nabízejte pouze skutečně hodnotný obsah.
3. FÁZE: Poznejte, kdo je opravdu na dně (trychtýře)
Cílem poslední fáze není nic jiného než konverze. Po cestě trychtýřem vám zůstali pouze lidé, kteří mají skutečný zájem o váš produkt nebo službu. Nyní už se můžete soustředit na uživatele, kteří jsou připraveni k reálnému nákupu.
Třetí krok už často není o obsahu. Marketéři se snaží nabídnout testery zdarma, zkušební doby nebo slevové kódy, aby nalákali publikum k dalšímu kroku, tedy k samotnému nákupu.
Obsah však může pomoci. Spousta lidí totiž nenakoupí hned. Odejdou, aby nakoupili později. Pomocí obsahu zjistíte, kdo už je skutečně připraven k nákupu. A zároveň můžete zvýšit počet těch, kteří se nakonec vrátí a provedou poslední krok. I zde se snažte o prohlubování důvěry ve vaši značku.
Jaký content tvořit v BOFU fázi?
Prezentační materiály pro perspektivní klienty, kteří je mohou sdílet se zúčastněnými stranami
Case studies – obsáhlejší případové studie
Více personalizované e-maily
Do této fáze patří také několikanásobné nákupy a reference zákazníků. Právě tento obsah následně můžete využít pro získání dalších klientů.
Zaujalo vás téma Content Marketing Funnelu? První Inspirativní setkání v roce 2017 se bude věnovat tématu Full Funnel Solutions na Facebooku, který představil online guru Matt Heinz.