Češi se chystají více utrácet. Připravte se na to s MarketUP!

Martin Peška 19. 5. 2014
Marketup
Marketup

Češi jsou podle výzkumné agentury Ipsos ve vnímání ekonomické situace nejoptimističtější za poslední tři roky. A mají začít více utrácet.

Téměř čtvrtina (23 %) dotázaných v rámci výzkumu realizovaném od 7. do 12. března uvedla, že očekává zlepšení své osobní ekonomické situace v následujících šesti měsících. V září loňského roku to přitom bylo pouze 17 % dotázaných.

Pozitivní očekávání se promítají dle autorů výzkumu do menších obav ze ztráty zaměstnání a do oživení spotřebitelského chování. To znamená, že lidé plánují zvyšování svých výdajů!

Připravte se na nárůst tržeb s MarketUP! Co byste měli vědět?

  • Mějte na paměti, že přes internet již nakupují tři miliony Čechů.

  • Loni v e-shopech utratili celkem 58 miliard korun, tedy o 16 % více než před rokem.

  • Polovina z nich na něm ročně utratí průměrně přes 10 tisíc korun.

  • Češi v online obchodech nejraději nakupují oblečení, obuv, doplňky a elektroniku.

  • Za svou objednávku již neplatí dříve dominantní dobírkou, ale zaplatí za ni převážně hotovostí v kamenné prodejně respektive výdejním místě e-shopu.

  • Platbu kartou volí podle průzkumu Asociace pro elektronickou komerci pouze 16 % zákazníků.

  • Dle údajů karetní společnosti Visa Češi nakupují kromě tuzemských e-shopů i v zahraničních. Nejvíce v britských, irských a německých.

  • 64 % celkových plateb kartou Češi směřují do zahraničních internetových obchodů, 36 % zůstává domácím e-shopům.

  • Mezi hlavní důvody nákupu zboží ze zahraničních e-shopů patří bezpečnost, jednoduchost a rovněž pohodlnost nákupu.

  • Ze zahraničních uživatelů na tuzemských internetových obchodech utrácejí nejvíce Slováci a Poláci. I oni nejčastěji nakupují elektroniku a oblečení.

Odebírat novinky

Přihlašte se k odběru novinek a nic vám neuteče

Váš e-mail

Kliknutím na tlačítko ODESLAT souhlasíte se zpracováním osobních údajů .