Češi jsou podle výzkumné agentury Ipsos ve vnímání ekonomické situace nejoptimističtější za poslední tři roky. A mají začít více utrácet.
Téměř čtvrtina (23 %) dotázaných v rámci výzkumu realizovaném od 7. do 12. března uvedla, že očekává zlepšení své osobní ekonomické situace v následujících šesti měsících. V září loňského roku to přitom bylo pouze 17 % dotázaných.
Pozitivní očekávání se promítají dle autorů výzkumu do menších obav ze ztráty zaměstnání a do oživení spotřebitelského chování. To znamená, že lidé plánují zvyšování svých výdajů!
Připravte se na nárůst tržeb s MarketUP! Co byste měli vědět?
Mějte na paměti, že přes internet již nakupují tři miliony Čechů.
Loni v e-shopech utratili celkem 58 miliard korun, tedy o 16 % více než před rokem.
Polovina z nich na něm ročně utratí průměrně přes 10 tisíc korun.
Češi v online obchodech nejraději nakupují oblečení, obuv, doplňky a elektroniku.
Za svou objednávku již neplatí dříve dominantní dobírkou, ale zaplatí za ni převážně hotovostí v kamenné prodejně respektive výdejním místě e-shopu.
Platbu kartou volí podle průzkumu Asociace pro elektronickou komerci pouze 16 % zákazníků.
Dle údajů karetní společnosti Visa Češi nakupují kromě tuzemských e-shopů i v zahraničních. Nejvíce v britských, irských a německých.
64 % celkových plateb kartou Češi směřují do zahraničních internetových obchodů, 36 % zůstává domácím e-shopům.
Mezi hlavní důvody nákupu zboží ze zahraničních e-shopů patří bezpečnost, jednoduchost a rovněž pohodlnost nákupu.
Ze zahraničních uživatelů na tuzemských internetových obchodech utrácejí nejvíce Slováci a Poláci. I oni nejčastěji nakupují elektroniku a oblečení.