Amazon chce vstoupit na český trh

Barbora Votavová 6. 5. 2013
Marketup
Marketup

Zdá se, že se dlouholetá šuškanda o Amazonu konečně naplní. Největší internetový obchod na světě prý řeší v České republice umístění nového logistického centra. Podle deníku E15 by ho jednička v online nakupování mohla ještě letos zprovoznit. Pokud se tak skutečně stane, Amazon výrazně ovlivní český internetový trh, který v posledních letech zažívá raketový růst.

Americká společnost se původně rozhodovala mezi Českem a Polskem. Česká republika by se mohla stát vůbec první evropskou zemí na východ od Německa, ve které bude Amazon v tomto rozsahu působit.

„Amazon je velmi silný hráč, určitě by to zvýšilo tlak na české e-shopy. Na druhou stranu, konkurence na českém trhu už je hodně vysoká a tlak na cenu roste. Ten vstup nebudou mít tak jednoduchý,“ řekl týdeníku Ekonom Marek Liška, generální ředitel největšího českého e-shopu Mall.cz.

Podle informací deníku E15 by mělo mít české distribuční centrum Amazonu až 100 tisíc metrů čtverečních. Areál by se tak rozsahem vyrovnal největšímu distribučnímu centru v Evropě, které má společnost v německém Bad Hersfeldu.  Konkrétní místo ani developer však ještě nejsou známy.

Česká republika by získala nejméně tisíc nových pracovních míst. V Německu zaměstnává Amazon až 7 700 lidí nastálo a před Vánoci najímá kvůli vyšší poptávce další tisíce pracovníků.

A co získají čeští zákazníci? Ti budou mít jednoznačně daleko lepší výběr zboží. Amazon se už dávno neomezuje pouze na online prodej knih. Lze u něj nakoupit téměř vše od oblečení, muziku až po hračky. Největším lákadlem je však v posledních letech oblíbená čtečka elektronických knih Kindle, kterou sám Amazon vyvinul a stále ji vylepšuje.

Odebírat novinky

Přihlašte se k odběru novinek a nic vám neuteče

Váš e-mail

Kliknutím na tlačítko ODESLAT souhlasíte se zpracováním osobních údajů .