7 tipů, jak zvýšit počet kliků na call-to-action tlačítko
Takzvaná call-to-action tlačítka na konverzním webu mají jeden jediný účel. Přimět návštěvníka k nákupu či jiné požadované akci, kterou si předem definujeme. Jak by měla tlačítka vypadat, aby dovedla zákazníky ke konverzi a ne k útěku?
1. Investujte do kvalitně zpracovaného webu
Než se začnete zabývat samotnými CTA tlačítky, je potřeba promyslet celkové uspořádání a vzhled vašeho webu. Na to, abyste udělali první dojem, máte sekundu, maximálně dvě. Z nehezkého nebo nepřehledného webu čtenář prakticky okamžitě odchází a ani sebelepší nabídka nemá šanci uspět. Konverzní poměr snižuje každé vyrušení pozornosti, ujistěte se proto, že je stránka přehledná a návštěvník se na ní dobře orientuje.
TIP: Při výběru designu webu se můžete nechat inspirovat moderním flat designem nebo materiál designem.
2. Definujte si požadovanou akci předem
Abyste mohli vytvořit úspěšná CTA tlačítka, je třeba si nejprve definovat, k čemu mají návštěvníka dovést. Chcete, aby uživatel nakoupil vámi nabízený produkt? Nebo vám stačí jeho registrace do věrnostního klubu či jiná aktivita? Správně definované akci se přizpůsobí všechny komponenty, design i texty vašeho webu.
3. Tlačítko musí být na správném místě
CTA tlačítko sděluje návštěvníkovi, co má dělat, proto musí být dobře vidět. Na webu existují lepší a horší části, kam tlačítko umístit. Čtenářovo oko při prvním pohledu na web objede trasu pomyslného písmena „zet“, které se skládá ze čtyř bodů. Začátku, prvního a druhého zalomení a konce.
Z
Do levého horního rohu se hodí zajímavý nadpis. Návštěvník má po příchodu na web dostatek pozornosti a právě poutavý titulek vyvolá zvědavost číst dále. Další rohy „zetka“ uživatel zpravidla jen proskenuje pohledem. Nevěnuje obsahu velkou pozornost. Vpravo nahoře a vlevo dole jsou proto nejlepší místa pro produktové foto nebo textovou informaci. Čtenář má přečtený nadpis, je zvědavý, má pojem o nabídce a koncentrovaný zastavuje očima na konci trasy. Nejvhodnějším prostorem pro umístění CTA tlačítka proto bývá pravý dolní roh.
4. O úspěchu rozhodují barvy
Barvy a grafiku vnímá lidský mozek 60,000krát rychleji než text. Proto zejména barvy rozhodují o tom, čeho si čtenář na webu všimne. CTA tlačítko by mělo být významným elementem webu a musí kontrastovat se svým okolím. Když je button jasně vidět, čtenáře podněcuje k tomu, aby na něj kliknul. Příkladem může být například web projektu Lumosity, kde je tlačítko daleko kontrastnější a výraznější než zbytek webu.
5. Zjednodušte textování
Na CTA tlačítku není mnoho prostoru pro text. Uživatele musíte přimět kliknout pouhými několika slovy. Vyjádřete naléhavost. Začnete slovesem a nabádejte návštěvníka k akci.
„Koupit“
„Pokračujte v registraci“
„Rezervujte si rekreační dům“
„Stáhněte si příručku“
6. Zaútočte na lidské potřeby
Úkolem textu na tlačítku je vyvolat ve čtenáři emoce. Užijte si, objevte, získejte, jsou výzvy, o kterých návštěvník zauvažuje. Jednou z nejsilnějších lidských potřeb je někam patřit. Mezi nejúčinnější výzvy k akci proto řadíme také Přidejte se k…
Protože lidé s rozhodováním rádi otálejí, často se vyplatí vyvolat v nich pocit naléhavosti. Omezte možnost rozhodování limitovanou nabídkou a dosáhnete tak lepší konverze.
7. Král mezi CTA technikami
V anonymním prostoru internetu je základem pro nákupní rozhodnutí důvěra. Své CTA proto můžete posílit například přidáním testimoniálu od spokojeného zákazníka či fotkou majitele firmy, které zvýší vaši důvěryhodnost. Většina firem nemá nikoho, kdo by se za projekt postavil. To je vaše příležitost pozitivně se odlišit od konkurence.
Důvěra je dnes dokonce důležitější než cena. Kvalitní webová prezentace a promyšlená technika CTA tlačítek udělá zákazníkům z cesty ke koupi příjemnou procházku. Mohou od vás dokonce nakoupit i v případě, že máte o něco dražší produkt. Budou se svým nákupem spokojenější a získáte cenného fanouška vaší firmy.