4 věci, na které nesmí kampaňový specialista nikdy zapomenout
Opakování je matka moudrosti, a proto by si i zkušený kampaňový specialista měl čas od času zopakovat základy. Naše specialistka Monika Pavelková sepsala čtyři tipy, na co se během nastavování kampaní zaměřit.
1. Zrádnost dynamických UTM parametrů na Facebooku
Dynamické UTM parametry jsou sice velkým pomocníkem a úsporou času, ale zároveň nejčastějším případem toho, jak si zkazit statistiky v Google Analytics. Při jejich vytváření mějte na paměti, že jakmile reklamu poprvé zveřejníte, budoucí úprava jakéhokoliv parametru nebude reflektována a reklama se bude stále propisovat s původními UTM parametry. Netýká se to tedy jen změny názvu reklamy, ale také úpravy názvu sestavy nebo kampaně.
Velmi snadno se taková chyba stane při duplikaci reklam. Nově zduplikovanou reklamu je zapotřebí poprvé zveřejnit až v okamžiku, kdy jsou všechny názvy kampaní, sady reklam a samotných reklam ve finálním stavu. Pokud byste ji zveřejnili hned po duplikaci a až poté se pustili do úprav názvů, které zanesete jako update, reklama si ponese UTM parametry té původní.
2. Pozor na platnost sitelinků v Skliku
Pokud v sitelinku propagujete časově omezenou akci, která trvá jen určité časové období, dejte si pozor při importu. V rámci Google Ads by neměl nastat problém, ale ve chvíli, kdy potřebujete to samé importovat do Skliku, zpozorněte. Ptáte se proč? Datum ukončení se neimportuje, protože v Skliku není možnost nastavit datum zahájení a ukončení. A vy přece rozhodně nechcete propagovat vánoční akci ještě o Velikonocích.
3. Vylučování mobilních aplikací
Jak jste si určitě všimli, na podzim loňského roku přestala fungovat možnost vylučovat mobilní aplikace pomocí adsenseformobileapps.com. Je dobré si zkontrolovat běžící kampaně a nejjednodušší způsob, jak aplikace vyloučit, je nyní v GA Editoru přes Kategorie mobilních aplikací – All Apps. Nebo v rozhraní Google Ads u kampaně vyloučit doménu mobileappcategory::69500.
4. Google Ads a Analytics, nerozlučná dvojka
Na závěr přidáváme známou věc, o které každý dobře ví. Přesto se ale někdy stane, že na propojení s Google Analytics zapomeneme. Statistiky z kampaně pak získáme jen horko těžko. Proto je propojení těchto dvou účtů tak zásadní. Pokud máte navíc web s více jazykovými mutacemi, zkontrolujte si, že je značka přidána na všech URL, které budete v kampaních používat.
Dohlédneme i na vaše kampaně
Nevíte si rady a radši byste svěřili správu svých kampaní do spolehlivých rukou? Neváhejte nám napsat přes kontaktní formulář – rádi si popovídáme o tom, co pro vaši spokojenost můžeme udělat.