Nedávno nás oslovil časopis HOREKA, pro který náš kolega a jednatel MarketUP Miroslav Král poskytl rozhovor. Díky němu vznikl užitečný článek na téma Facebook pro restaurace a hotely. O to nejzásadnější z něj se podělíme nyní i na našem blogu.
Dostat denní menu k zákazníkovi s minimálními náklady
1. Facebook patří mezi tři nejnavštěvovanější weby na českém internetu. Nebýt na něm znamená ztrátu určitého potenciálu.
2. Lidé se na sociálních sítích rádi podělí o fotografie jídla se svými přáteli, proto je Facebook velmi dobré prostředí pro propagaci restaurací.
3. K připomínání se zákazníkům velmi levnou formou stačí vést a spravovat stránku podniku na Facebooku. Upozorňovat lze rozličnými způsoby například na denní menu.
4. V současnosti na Facebooku najdete dva druhy reklam. V pravém sloupci stránky, ale také přímo v hlavním feedu s příspěvky od přátel a sledovaných stránek. Sem je možné dostat své sdělení jakožto sponzorovaný příspěvek.
Lze cílit i na gurmány
5. Svou reklamu můžete velmi přesně zacílit dle věku, pohlaví, bydliště či zájmů. Lze tak oslovit nejen lidi pohybující se okolo vašeho podniku, ale také lidi, kteří mají určité preference. Díky tomu je snadné najít zájemce o dobré stravování a gurmány.
6. Reklamy na Facebooku se dají rozdělit podle cílové skupiny, věku, typu a obsahu reklamy. Do reklamy se dá přidat také výzva, aby se uživatelé stali fanoušky vaší restaurace či hotelu.
7. Díky dalším nástrojům jako je například Google Analytics je možné sledovat uživatele, kteří reklamu na Facebooku proklikli, co si prohlédli na našem webu a zda si udělali například rezervaci.
8. Výkon reklamy na Facebooku a návratnost investic do její realizace se dá oproti klasickým médiím velmi snadno hodnotit. Víte například, kolik lidí využilo váš kontaktní formulář na webu či kolik vám kampaň přinesla nových fanoušků, které můžete dále oslovovat svou stránkou.
Jaká je cena reklamy na Facebooku?
9. Za reklamu v pravém sloupci platíte dle modelu PPC (pay per click), tedy za proklik. Jeho cena se pohybuje mezi 1,50 až 3 korunami a závisí na zvolené cílové skupině, zda reklama probíhá u nás či v zahraničí a na míře prokliků (CTR – click through rate).
10. Cena u sponzorovaných příspěvků se odvíjí od velikosti cílové skupiny, kterou hodláte oslovit. Částka 100 korun stačí obvykle na oslovení 500 až 1.000 uživatelů, 1000 korun zajistí oslovení 10.000 až 30.000 uživatelů a za 10.000 korun můžete oslovit až 400.000 uživatelů.
11. Sponzorovaný příspěvek je díky svým rozměrům i umístění mnohem účinnější než u reklamy v pravém sloupci. Uživatelé mu věnují daleko větší pozornost. Lze zacílit na stávající fanoušky, jejich přátele nebo jakékoliv uživatele Facebooku dle demografických parametrů a zájmů odpovídající potenciálním klientům.
12. Měření úspěšnosti reklamy na Facebooku znamená správné využívání analytických nástrojů jako Facebook Insight nebo Google Analytics. I díky opatření každé reklamy tzv. UTM parametry je pak možné vědět, z jaké reklamy a kdy k vám návštěvník přišel, jak dlouho se na webu zdržel a jestli uskutečnil nákup či rezervaci.
13. K získání 2.000 relevantních fanoušků firemní stránky může stačit jeden či dva měsíce a rozpočet v rozmezí 10.000 až 15.000 korun. Počet fanoušků lze organicky zvyšovat o dalších 1.000 lidí měsíčně s náklady do 10.000 korun.
Celý článek z magazínu HOREKA si můžete přečíst zde.
Pokud provozujete hotel či restauraci a potřebujete pomoc specialisty na sociální sítě alespoň na start vašich aktivit na Facebooku, neváhejte nás kontaktovat.
Zdroj foto: sxc.hu