10 tipů jak vytvořit úspěšný QR kód a příklady kampaní, které nás zaujaly
Jak by měl vypadat správný QR kód? A které kampaně se skutečně povedly?
V článku QR kódy: propojení online a offline světa jste si přečetli o základních informacích a využití QR kódů. Tentokrát jsme pro vás dali dohromady 10 tipů, které vám ukážou, jak vytvořit úspěšný a efektivní QR kód. Zároveň se podělíme o nejlepší QR kampaně, které stojí za zhlédnutí.
QR kód by měl odkazovat na mobilní web nebo alespoň na responzivní design.
Ke každému QR kódu je vhodné doplnit, kam vlastně odkazuje.
Umístěte ho nejlépe do úrovně očí na stabilní předmět.
Zvolte velikost minimálně 3×3 cm. Čím větší QR kód, tím lépe a rychleji ho čtečka načte.
QR kód musí obsahovat nějaký benefit.
Umístěte ho do míst, která jsou pokryta mobilní sítí.
Použijte jednobarevný nebo klasický černobílý kód, na který jsou lidé zvyklí.
QR kód nesmí odkazovat na flash nebo na web, který mobil nepřečte.
S informacemi, které QR kód obsahuje, to nepřehánějte. Složité kódy se totiž dlouho načítají.
Pro QR kód vytvořte samostatnou stránku nebo-li landing page.
Příklady zajímavých kampaní
Emart
Korejský retailový řetězec Ematr obdržel ocenění Direc Lion ve francouzském Cannes za kampaň Sunny Sale, která měla podpořit hluché místo v prodeji přes poledne. Společnost Emart vytvořila několik outdoor QR kódů, které využívaly světla a stín právě v poledních hodinách. Kvádry různé délky vytvářely potřebný stín pro zobrazení QR obrazce pouze v poledne. V kódu byl umístěn slevový kupón s platností jedné hodiny.
Vodafone
Vodafone Rumunsko vytvořilo společně s nakladatelstvím Humanitas ambient kampaň v rumunském metru, kdy největší stanici v Bukurešti, Viktoriino náměstí, proměnili v digitální knihovnu. Stěny metra byly polepeny velkoformátovými plakáty tak, aby si cestující připadali jako v knihovně. Každá kniha obsahovala vlastní QR kód, který odkazoval na mobilní web Humanitas. Zde bylo možné stáhnout do telefonu e-knihu nebo několik ukázek zdarma. Vodafone digitální knihovna byla součástí nové komunikační platformy, kterou firma zahájila v květnu 2012.
Walmart
Walmart ve spolupráci s Procter&Gamble vytvořil QR kampaň, která podporovala řadu vybraných produktů v New Yorku a Chicagu. Kódy umístili na autobusové zastávky a nákladní automobily zaparkované na ulicích. Po sejmutí QR kódu se lidé dostali na mobilní verzi e-shopu Walmart, kde mohli tyto produkty výhodně nakoupit.