Blog

Miroslav Král 24. 3. 2014 Zpět

15 miliard korun letos připadne v ČR na online reklamu, odhaduje SPIR

Test alt

Internetová inzerce loni přesáhla 13 miliard, za posledních pět let tedy vzrostla dvojnásobně. V letošním roce se očekává podle dat Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) další růst.

Nárůst investic byl v uplynulém roce podle SPIRU ve všech oblastech internetové reklamy. Největší objem stále připadá na bannerovou celoplošnou inzerci, ale zadavatelé hojně využívají i reklamu ve vyhledávání, obsahových sítích, katalozích a řádkové inzerci.

Velkým trendem roku se stala pro inzerenty videoreklama a prodej reklamy v systémech automatizovaného nákupu RTB. Jak jsme již na našem blogu referovali, v ČR je již do tohoto systému zapojeno TOP 10 obsahových sítí včetně Seznamu, který se nově připojil od 19. února. Ze všech sledovaných forem reklamy zaznamenalo RTB nejvyšší, více než pětinásobný nárůst.

Zde je nutno podotknout, že v RTB je možné zobrazovat své sdělení i velmi atraktivní formou. MarketUP byl první, kdo v České republice využil jednu z pokročilých funkcí RTB platformy Adform pro displejovou reklamu s vloženým videem. Videobannery jsme aplikovali do multikanálové podzimní online kampaně pro značku Castrol. Čtěte více

Inzertní výdaje do online reklamy v číslech:

Display reklama (veškeré bannerové formáty) – 6,8 mld. korun (v ceníkových cenách).

Reklama ve vyhledávání – 2,9 mld.

Kontextová reklama v obsahových sítích  – 1,4 mld. (v reálných cenách)

Katalogová a řádková inzerce – 1,2 mld.

Videoreklama – 689 mil. korun

Placené PR články – 178 mil. korun.

RTB – 45 mil. korun.

Mezi dalšími rychle se rozvíjejícími formáty online reklamy můžeme vyzdvihnout placené PR články s dvojnásobným nárůstem oproti roku 2012 a videoreklamu, která inkasovala meziročně o třetinu více.

Srovnání inzertních výdajů do jednotlivých mediatypů 

Pokud srovnáme inzertní výdaje do jednotlivých mediatypů, zjistíme, že internetová reklama už představuje takřka 20 % podíl z reklamních rozpočtů. Těm sice stále kraluje se 40,5 % televize (došlo u ní oproti roku 2012 k odlivu více než 2 miliard), ale je následovaná tiskovou inzercí, která již čtvrtým rokem klesá (aktuálně na 17,5 mld. korun). Online reklama naopak stále roste a podle SPIRu má předstihnout tisk pravděpodobně už v roce 2015.

Zdroj grafů: SPIR, ppm factum, únor 2014

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Potenciál YouTube. Obchodní ředitel YouTube Robert Kyncl odhalil aktuální čísla.

Tento týden jsme se zúčastnili exkluzivního setkání s Robertem Kynclem, obchodním ředitelem sociální sítě YouTube. Jaké zajímavosti setk…

26. 7. 2017

Posilujeme tým o Martinu, Léňu a Martina!

S novými posilami jako kdyby se v poslední době roztrhl pytel a tak v týmu vítáme další tři lidi, Martinu, Léňu a EmJaye. S jejich pomocí …

25. 7. 2017

Vyrazili jsme na Google Digital Now 2017 se Sconto nábytkem

Vůbec poprvé jsme jako agentura vyjeli na konferenci pořádanou společností Google společně s naším klientem. Strávili jsme 2 dny v Dublinu,…

20. 7. 2017

Archetypy v marketingu IV: Dosáhněte stability a řádu

Zaujal vás náš seriál o archetypech v marketingu? Máme pro vás další díl, který tentokrát řeší potřebu najít a vytvořit ve světě ř…

14. 7. 2017

SHORTLISTED: Postupujeme dál v soutěži o cenu Google Partner Premier Award

Dnes jsme obdrželi skvělou zprávu. Postoupili jsme do dalšího kola globální soutěže Google Premier Partner Awards v kategorii Video Innovatio…

12. 7. 2017

4 taktiky, které pomohou prodat vaše produkty či služby

Konečně jste provedli potenciální zákazníky trychtýřem a můžete začít prodávat. Ve třetí fázi máte dva hlavní úkoly (a několik ved…

5. 7. 2017