Blog

Miroslav Král 24. 3. 2014 Zpět

15 miliard korun letos připadne v ČR na online reklamu, odhaduje SPIR

Test alt

Internetová inzerce loni přesáhla 13 miliard, za posledních pět let tedy vzrostla dvojnásobně. V letošním roce se očekává podle dat Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) další růst.

Nárůst investic byl v uplynulém roce podle SPIRU ve všech oblastech internetové reklamy. Největší objem stále připadá na bannerovou celoplošnou inzerci, ale zadavatelé hojně využívají i reklamu ve vyhledávání, obsahových sítích, katalozích a řádkové inzerci.

Velkým trendem roku se stala pro inzerenty videoreklama a prodej reklamy v systémech automatizovaného nákupu RTB. Jak jsme již na našem blogu referovali, v ČR je již do tohoto systému zapojeno TOP 10 obsahových sítí včetně Seznamu, který se nově připojil od 19. února. Ze všech sledovaných forem reklamy zaznamenalo RTB nejvyšší, více než pětinásobný nárůst.

Zde je nutno podotknout, že v RTB je možné zobrazovat své sdělení i velmi atraktivní formou. MarketUP byl první, kdo v České republice využil jednu z pokročilých funkcí RTB platformy Adform pro displejovou reklamu s vloženým videem. Videobannery jsme aplikovali do multikanálové podzimní online kampaně pro značku Castrol. Čtěte více

Inzertní výdaje do online reklamy v číslech:

Display reklama (veškeré bannerové formáty) – 6,8 mld. korun (v ceníkových cenách).

Reklama ve vyhledávání – 2,9 mld.

Kontextová reklama v obsahových sítích  – 1,4 mld. (v reálných cenách)

Katalogová a řádková inzerce – 1,2 mld.

Videoreklama – 689 mil. korun

Placené PR články – 178 mil. korun.

RTB – 45 mil. korun.

Mezi dalšími rychle se rozvíjejícími formáty online reklamy můžeme vyzdvihnout placené PR články s dvojnásobným nárůstem oproti roku 2012 a videoreklamu, která inkasovala meziročně o třetinu více.

Srovnání inzertních výdajů do jednotlivých mediatypů 

Pokud srovnáme inzertní výdaje do jednotlivých mediatypů, zjistíme, že internetová reklama už představuje takřka 20 % podíl z reklamních rozpočtů. Těm sice stále kraluje se 40,5 % televize (došlo u ní oproti roku 2012 k odlivu více než 2 miliard), ale je následovaná tiskovou inzercí, která již čtvrtým rokem klesá (aktuálně na 17,5 mld. korun). Online reklama naopak stále roste a podle SPIRu má předstihnout tisk pravděpodobně už v roce 2015.

Zdroj grafů: SPIR, ppm factum, únor 2014

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Až 10 fotek v 1 postu. Čtěte i o dalších novinkách na Instagramu

Instagram v březnu přinesl hned dvě velké novinky. Odteď můžete vyprávět svůj příběh prostřednictvím slideshow a reklamu cílit ve Stor…

20. 3. 2017

Nečekaná čísla od Googlu: 76 % lidí zamíří po průzkumu na mobilu rovnou do obchodu

Důležitost mobilních telefonů v nákupním procesu je v marketingových kruzích už nějakou dobu diskutovaným tématem. Google však nyní pře…

15. 3. 2017

Online marketing: Jak pomáhá maloobchodním řetězcům zvýšit prodeje?

Online marketing už dávno není efektivním prodejním kanálem pouze pro zboží dlouhodobé spotřeby. Nejnovější studie maloobchodních sítí…

14. 3. 2017

Youtube startuje vlastní televizi. Jaké možnosti inzerce nabídne?

Před nedávnem představil YouTube novou sociální síť „Backstage“, nyní chystá další velký projekt. Jedná se o streamovací službu You…

7. 3. 2017

První teambuilding v roce 2017: Jeli jsme si zalyžovat a zdolali Velkou Deštnou

Každý tým potřebuje dobít baterky, stmelit kolektiv díky všedním i nevšedním zážitkům a načerpat novou energii, která se promění v da…

1. 3. 2017

Chystáme MarketUP Academy, sérii vzdělávacích workshopů

V MarketUP jsme se rozhodli uspořádat vlastní studijní program, díky němuž bychom rádi získali do svých řad nové online marketingové nad…

26. 2. 2017