Digitál rovná se výkonnostní marketing. Alespoň takhle přemýšlí doposud velká část e-commerce hráčů, ale i některých marketérů a brand managerů na českém trhu. Po masivním nástupu online marketingu v minulém desetiletí se od něj očekávaly jen prodeje a čísla. Na brand a budování značky se tak trochu pozapomnělo.

Právě teď ale stojíme na prahu změny.

Marketing založený na důkazech

„Začíná se hodně mluvit o evidence based marketingu, který reprezentuje například Les Binet nebo Byron Sharp. Ten ukazuje, že mediální investice musí být rozděleny do dvou oblastí. To je brandový a výkonnostní marketing,“ tvrdí náš CEO Mirek Král a dodává, že tomuto postupnému přerodu pomohla i vystoupení Lese Bineta a Jenni Romaniuk na konferencích Communication Summit a Brand management v roce 2019. Pro budování značky jsme ostatně sepsali i přehledný návod o 4 krocích.

Náš COO Tomáš Ševčík dodává, že trhu digitálních agentur se dařilo jako celku, zůstává ale stále velmi fragmentovaný a působí na něm množství malých i středních agentur nebo freelancerů.

Jak se nám dařilo loni a letos?

V minulém roce nás značky pozvaly do více než 50 tendrů, což je náš historický rekord. Třetina z nich byla od významných zadavatelů a z těch jsme vyhráli hned polovinu. Mezi naše klienty jsme tak přivítali velká jména jako Decathlon, UniHobby, XXXLutz nebo BMW Invelt. Rozšířili jsme taky dosavadní spolupráci s Billou a pokračujeme v úspěšném partnerství s T-Mobile. Devět nejzajímavějších projektů jsme shrnuli v jednom z předcházejících článků.

Naše řady doplnilo několik nových kolegů (jeden z nich píše i tyto řádky), takže jsme se rozhodli rozšířit kanceláře z jednoho patra na dvě. V roce 2020 by nás mělo být mezi 60 a 65. Přesto se nám daří držet přátelskou atmosféru plnou spolupráce.

Jak totiž říká Mirek: „Naše služby budou tak dobré, jak máme dobré lidi.“

Která událost nakonec způsobí konsolidaci agentur na českém trhu? Jakého obratu jsme dosáhli v roce 2019? A proč jsou Mirek s Tomášem oficiálně hrdinové? Pusťte si MarketUP TV a dozvíte se víc.