Jak na online komunikaci během pandemie koronaviru

Martin Peška 23. 3. 2020
Marketup
Marketup

Koronavirus zastihl západní svět zcela nepřipravený. Po lavině omezení ze strany národních vlád přišla spousta značek o své tradiční kanály a hledala způsob, jak se přeorientovat na novou realitu a vyjít z nastalé situace vítězně. Jako jedna z prvních odpověděla na tuto poptávku naše agentura, konkrétně šéf našeho projektového a strategického týmu Martin Peška. Co je tedy podle něj důležité?

Proaktivita, empatie, aktuality

Společnost má v těžkých časech na značky zvýšené nároky. Lidé očekávají zodpovědnost a podporu komunity včetně zaměstnanců. Pokud se značce daří komunikovat v souladu s očekáváním své cílové skupiny, odměnou jí může být (podle dat Facebooku) až dvakrát větší růst oproti konkurenci.

Současná situace tak nemusí vytvářet jen překážky. Naopak, koronavirus může přinést příležitosti.

Podle Martina je důležité udržet si především autenticitu a nevyměnit svůj typický tone of voice za unylou “právničtivu”. Důležitá je proaktivní komunikace. Kdo projeví o své zákazníky – uvězněné v domovech a připravené o sociální kontakt – zájem a bude reagovat na jejich zpětnou vazbu, vyjde z boje nakonec posílen.

Důležité je neztratit kontakt a poskytovat aktuální informace. Například o zaváděných inovacích, změnách ve výdeji zboží, omezení na straně doručování, uzavírání prodejen nebo alternativních způsobech nákupu (e-shop) či komunikace (online kontakty). Správný přístup nejenže upevní loajalitu stávajících zákazníků, ale ještě může přilákat nové.

Zpátky na značky

Naplánované aktivity, co nedávají smysl, je třeba bez milosti zastavit. Nechcete mít v onlinu pod svou značkou obsah, který za současné krize nedává žádný smysl. Zamyslete se nad tím, co teď od vás zákazníci skutečně potřebují, jak se změnilo jejich uvažování nebo emoční stav. To všechno je pro vaše přežití extrémně důležité.

Upravit je třeba nejen reklamní sdělení, ale celý web včetně nejrůznějších podstránek. Ne každý zákazník k vám totiž přijde přes homepage. Aktuální informace by tak měly být i u stránek s detaily produktů, na něž třeba může vést kampaň. Zvážit můžete i vytvoření speciální landing page.

Zajímá vás, jak informovat o změnách ve výdeji nebo distribuci zboží a proč je zásadní sledovat stornovost produktů? Přečtěte si celý článek Martina Pešky na stránkách zpravodajského webu Médiář.

Odebírat novinky

Přihlašte se k odběru novinek a nic vám neuteče

Váš e-mail

Kliknutím na tlačítko ODESLAT souhlasíte se zpracováním osobních údajů .