Reference

Zobrazit všechny reference

PROJEKT

SCONTO Nábytek

Pro SCONTO Nábytek, pro který zajišťujeme od roku 2014 kompletní on-line marketing, jsme navrhli a realizovali speciální ROPO kampaň (ROPO = Research On-line, Purchase Off-line). Výsledek kampaně byl pro nás i SCONTO Nábytek velice překvapivý.

Mnoho retailových řetězců se zabývá otázkou, jakou měrou ovlivňují on-line kampaně prodejní výsledky v kamenné síti prodejen. MarketUP vyvinul způsob, jak změřit přímý dopad digitální komunikace na off-line nákupy. Po pilotním projektu u sítě Sephora parfumérií jsme nyní tento projekt realizovali pro retailového prodejce nábytku, který provozuje i jeden z největších nábytkářských e-shopů v ČR a na Slovensku.

Výsledky ROPO kampaně jsou výborným podkladem pro definici strategie v budoucí digitální komunikaci našeho klienta.

Primárním cílem projektu bylo analyzovat, kolik lidí nakoupí v kamenné prodejně díky výhradně digitální kampani. ROPO kampaní jsme oslovili několik set tisíc potenciálních zákazníků. Umožnili jsme zájemcům jednoduše získat slevové kódy s časově omezenou platností pro nákup jak na e-shopu tak i v maloobchodní síti prodejen. Tyto kupóny byly komunikovány a nabídnuty ke stažení pouze online komunikací. Vyhodnocení výsledků odhalilo, že online kampaň vygenerovala ¾ objemu nákupů v kamenných prodejnách a pouze ¼ v e-shopu. Navíc průměrná hodnota jedné transakce byla v kamenné prodejně o 75 % vyšší než na e-shopu. Zajímavostí je pak to, že 42 % stažení kupónů proběhlo prostřednictvím mobilního zařízení, což podtrhuje jejich důležitost pro digitální marketing. 

VÝSLEDKY
Cíl
Zobrazení reklamy: 10 mil.
Cena za proklik: 11 Kč
Průměrná objednávka: 9 500 Kč
Nákupů on-line: 31%
Nákupů off-line: 69%

Detail

V kampani jsme komunikovali 35 % slevu na nábytek a 15 % slevu na bytové doplňky. Celá kampaň běžela 10 dní, během kterých mohli zákazníci uplatnit slevový kód na kamenné prodejně nebo v e-shopu. Kampaň pak byla cílena geograficky pouze na 3 vybrané prodejny. Mediální náklady na kampaň tvořily přibližně 20 % běžného měsíčního rozpočtu na média.

Pro ROPO kampaň jsme využili všechny on-line kanály a strategie odpovídala metodice SEE, THINK, DO, CARE od Google. Například ve fázi CARE jsme využili tzv. customer match kampaně spočívající v oslovení zákazníků pomocí e-mailové databáze klienta. Customer match kampaň se skládala z cílení na Facebooku pomocí retargetingu na uživatele z e-mailového listu a dále z cílení na GSP (Gmail sponsored promotions).

Návštěvníci z placených reklam byli vedeni na landing page speciálně vytvořenou pro tuto akci. Na mikro stránce našli informace o získání a uplatnění promo kódu. Měli možnost si kód jednoduše stáhnout, nechat zaslat na svůj e-mail nebo například vyfotit. Každá kampaň z fází SEE, THINK, DO, CARE měla vlastní ID promo kódu. Prostřednictvím UTM parametrů se pak dynamicky zobrazoval na mikro stránce promo kód přidružený konkrétní kampani. Díky tomu jsme mohli měřit dopad a podíly jednotlivých kampaní na celkových výsledcích kampaní od zdrojů návštěv mikro stránky až po uplatnění kupónu na pokladně v kamenné prodejně. Nejvíce tržeb ze všech on-line kanálů zprostředkovaly PPC kampaně ve vyhledávání na Google a Seznamu (fáze DO), konkrétně 56 %. Jedno stažení kupónu z tohoto kanálu vyšlo přibližně na 100 Kč.

  • Tvorba landing page - grafika, programování, testování
    Tvorba landing page - grafika, programování, testování
    Tvorba landing page - grafika, programování, testování
  • Facebook reklama - news feed
    Facebook reklama - news feed
    Facebook reklama - news feed
  • Facebook reklama - mobil
    Facebook reklama - mobil
    Facebook reklama - mobil
  • PPC vyhledávání - parametrické inzeráty
    PPC vyhledávání - parametrické inzeráty
    PPC vyhledávání - parametrické inzeráty
  • Bannerová remarketingová reklama Adwords, Sklik, Adform
    Bannerová remarketingová reklama Adwords, Sklik, Adform
    Bannerová remarketingová reklama Adwords, Sklik, Adform
  • Vyhodnocení kampaně
    Vyhodnocení kampaně
    Vyhodnocení kampaně